02:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 دی 1398 - 05:48
کد خبر: 13628
یک روانشناس در گفت‌وگو با باریش:

عدم توانایی در استفاده از مهارتها از عوامل افسردگی است

یکی از دلایلی که می توان برای افسردگی برشمرد این است که فرد علیرغم برخورداری از تمامی امکانات توانایی لازم برای استفاده از مهارت ها و امکانات موجود را ندارد.
عدم توانایی در استفاده از مهارتها از عوامل افسردگی است

تورج محمدزاده، روانشناس و واقعیت درمان‌گر در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز در مورد علت‌های افسردگی در شرایطی که امکانات زیادی در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی که امکانات زیادی در اختیار مردم وجود دارد متاسفانه بسیاری از مردم احساس خوشبختی و آرامش نمی‌کنند.
وی افزود: انسان تنها به این نیاز ندارد که آرامش، درآمد و امکانات داشته باشد چرا که انسان به آزادی نیز نیاز دارد و آن‌گونه که دوست دارد می‌خواهد گزینه‌های زندگی خود را انتخاب کند و این انتخاب مستلزم آگاهی فرد است.
محمدزاده گفت: اگر انسان در زندگی به نیازهایی که دوست دارد دست پیدا نکند احساس افسردگی می‌کند.
وی اضافه کرد: باید در مدیریت و برنامه‌ریزی نیروهای انسانی به ابعاد و نیازهای فرد توجه شود و در نظر گرفته شود که انسان نیاز به سرمایه‌های متعدد دارد که یکی از این سرمایه‌ها، سرمایه اقتصادی است.
محمدزاده عنوان کرد: انسان اگر سرمایه‌های متعدد در زندگی داشته باشد احساس رضایتمندی خواهد کرد، تحقیقات نشان می‌دهد که امکانات در جهان روز به روز چشم‌گیر می‌شود اما میزان رضایت‌مندی انسان‌ها کاهش می‌یابد چون انسان‌ها به نیاز، عشق و تعلق خود کمتر اهمیت می‌دهند.
این روانشناس در پایان تصریح کرد: در مواردی که برخی‌ها با وجود دارا بودن از تمامی امکانات زندگی باز هم احساس افسردگی می‌کنند بخاطر این است که در مدیریت نیروی انسانی خودشان آگاهی کافی را ندارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید