10:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 دی 1398 - 09:09
کد خبر: 13616
شهردار ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

بافت تاریخی ارومیه با 50 میلیارد تومان مرمت می‌شود

مقرر شده است که در بودجه سال آینده، 50 میلیارد تومان برای ادامه مرمت و بازساری بافت تاریخی شهر ارومیه اختصاص داده شود.
بافت تاریخی ارومیه با 50 میلیارد تومان مرمت می‌شود

محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، اظهار کرد:همانند سال‌های گذشته سازمان شهرداری ارومیه برای جلوگیری از مشکلاتی که در فصل زمستان وجود دارد با همکاری سایر ارگان‌های زی‌ربط تمهیدات لازم را اندیشیده است.
وی افزود: زیرساخت‌های طرح‌های ارومیه 2020 در حال شکل‌گیری است که برخی برنامه‌ها از جمله برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی با همکاری سازمان میراث که احتمال دارد در نوروز سال 99 برگزار شود و همچنین با اجرای جشنواره ورزش‌های زمستانی که با مشارکت استانداری، شهرداری و سازمان میراث، سازمان تربیت بدنی و توسط کمیته گردشگری برگزار می‌شود.
حضرت‌پور ادامه داد: در حال حاضر 314 هکتار بافت تاریخی در شهر ارومیه وجود دارد که برخی از این بناها که ارزش تاریخی فراوانی دارد توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرمت و بازسازی می‌شوند.
شهردار ارومیه گفت: به دلیل اینکه بتوانیم  تاریخ شهر ارومیه را حفظ کنیم در طول چند سال گذشته به بهسازی و مرمت بافت تاریخی خیابان امام اقدام کردیم و همچنین بازار تاریخی ارومیه و میدان امام در دست انجام است و در بودجه سال آینده 50 میلیارد تومان برای ادامه مرمت و بازساری بافت تاریخی شهر ارومیه در نظر گرفته شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید