09:56|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1398 - 08:43
کد خبر: 13599
یادداشت:

ارومیه تلنبار پروژه‌های نیمه‌تمام

در ارومیه کم نیستند پروژه‌های عمرانی که سال‌ها و دهه‌ها در گوشه و کنار شهرها خاک خورده‌اند و سهمشان فقط وعده‌های تکراری از دولتی به دولتی و از مسئولی به مسئول دیگر است.
ارومیه تلنبار پروژه‌های نیمه‌تمام

سرویس اقتصادی باریش نیوز، یکی از بزرگترین معضلات شهر، پروژه‌های نیمه‌تمام شهری است که هزینه‌های زیادی را دل خود جای‌ داده‌اند، هزینه‌هایی که هیچ سودی برای شهروندان ندارند.

پرونده پروژه‌های نیمه تمام، به ویژه آن دسته از طرح‌هایی که طولانی شدن زمان اجرای آن‌ها سبب نارضایتی شهروندان شده است، باید در کوتاه ترین زمان ممکن بسته شود.

نباید هیچ پروژه جدیدی در آذربایجان‌غربی و حتی شهرستان‌های آن قبل از اتمام پروژه قبلی کلنگ زنی شود زیرا در غیر این صورت فقط پول‌های کلانی در دل پروژه‌های بی‌بازده به خواب می‌رود.

اگر نگاهی کوتاه به شرایط و مشکلات اقتصادی جامعه بیاندازیم می‌بینیم که کلنگ زنی‌های پی‌درپی فقط به‌خاطر اینکه پروژه‌ای به نام خود ثبت کنیم اقدامی نامناسب و به دور از حرفه‌ای گری است.

مسئولین باید در زمان تخصیص اعتبار برای پروژه‌های ناتمام آن‌ها را اولویت بندی کنند و پس از اتمام تمام این پروژه‌ها دست به کلنگ‌زنی‌های جدید بزنند.

فرآیند اولویت بندی پروژه‌های نیمه تمام براساس شاخص‌هایی همچون ضرورت تامین ایمنی، رفع اختلال از فضاهای شهری، میزان پیشرفت فیزیکی، وضعیت معارضات عملیات اجرایی، اثربخشی و ایجاد رضایتمندی و همچنین ضرورت اجرای تعهدات صورت می‌گیرد، این معیارها که در نهایت مشخص می‌کنند ساخت چه پروژه‌هایی از اولویت بیشتری برای تکمیل و آماده‌سازی برخوردار هستند.

اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام نیازمند حمایت مدیریت شهری به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز است، تعریف روش‌های جدید تامین منابع مالی از دیگر اولویت‌های پیش روی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران است.

ارومیه در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام فراوانی دارد که روی هم تلنبار شده‌اند و هیچ سازمان و ارگان متولی هم به تکمیل آنها رسیدگی نمی‌کند و فقط هر از چندگاهی به فکر وعده دهی برای تکمیل آن‌ها می‌افتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید