14:07|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1398 - 09:38
کد خبر: 13585
باریش گزارش می‌دهد:

نیاز مبرم آذربایجان‌غربی به فضای آموزشی استاندارد

آذربایجان‌غربی در حال حاضر به 4هزار و 600 کلاس درس نیاز دارد که از نیاز آن فراهم نشود همه اقشار استان نمی‌توانند از نعمت تحصیل برخوردار شوند.
نیاز مبرم آذربایجان‌غربی به فضای آموزشی استاندارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدارس به عنوان یکی از ستون‌های مهم هر جامعه و مردم هستند که این روزها حال خوبی ندارند و وضعیت بد مدارس روز به روز در حال پیشروی است.

در هر جامعه‌ای به آموزش و پرورش اهمیت زیادی می‌دهند زیرا آینده هر کشور در دستان فرزندان آن جامعه است پس باید با در اختیار گذاشتن امکانات مناسب شرایط  را برای تحصیل آنان فراهم کنند.

مدرسه محلی برای آموزش و پرورش است، پرورشی که حائز اهمیت‌تر از آموزش نیز است ولی آیا مدارس با این شرح حال می‌توانند منجر به ایجاد انگیزه و شکوفایی خلاقیت‌های دانش‌آموزان شوند؟

دیوارهای رنگ و رو رفته، میز و صندلی‌های فرسوده با حجم عظیمی از یادگاری‌ها، بناهای فرسوده که اگر نگاهی مهندسی به آنان بیاندازیم شاهد فرسودگی آنان می‌شویم این‌ها سهم دانش‌آموزان مدارس شهر ارومیه است و مناطق معمولی یا محروم هم ندارد.

رنگ‌ها تاثیر زیادی در شادابی و ایجاد انگیزه و امید به دانش‌آموزان دارند ولی متاسفانه هنوز که هنوز است به موضوع تاثیر محیط و رنگ‌ها بر روح و روان دانش‌آموزان هیچ اهمیتی داده نمی‌شود.

برخی کودکان مجبورند به سبب فقر آموزش و پرورش از اولیه‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای خود نیز محروم باشند.

به گفته ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، این استان به 4هزار و 600 کلاس درس نیاز دارد.

سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵ مترمربع و سرانه کشوری را ۵.۱۸ متر مربع است که برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند ۱.۱۳ متر مربع فضا به ازای هر دانش آموز هستیم.

آذربایجان‌غربی به 4هزارو 600 کلاس درس نیاز دارد تا به میانگین کشوری برسد و این استان از نظر سرانه فضا در کشور دارای رتبه ۲۸ در بین ۳۲ استان کشور است.

همه آحاد جامعه باید به این شعار که مسیر توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد معتقد باشند و این شعار در جامعه نیازمند نهادینه شدن است.

آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی است و لازم است تا در توزیع اعتبارات از بودجه و اعتبارات مطلوبی نیز برخوردار باشد.

با توجه به اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز استان از نبود محیط آموزشی استاندارد زجر می‌برد و این امر در حال تبدیل شدن به یکی از مشکلات اصلی استان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید