06:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1398 - 06:49
کد خبر: 13579
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

کوچه‌ها و معابر شهر ارومیه درخت‌کاری می‌شود

با توجه به اهمیت توسعه فضاهای سبز شهری، از اول دی‌ماه سال جاری درخت کاری در کوچه و خیابان‌های اصلی شهر ارومیه و متناسب با محیط و محله آغاز و کاشت می‌شود.
کوچه‌ها و معابر شهر ارومیه درخت‌کاری می‌شود

علی شایگان، مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز و همچنین افزایش تولید نهال، نزدیک به دو سال است که سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اقدام به تولید نهال کرده است.
وی افزود:  با نظارت کارشناسان و اساتید مرکز تحقیقات کشاورزی در طول دو سال، 500 هزار اصله درخت و درخت زینتی تولید شده که 50هزار اصلا درخت مثمره میوه میباشد که آماده فروش و کاشت است همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم تا برای کشاورزان و شهروندان نهال توزیع کنیم.
شایگان گفت: نهال‌های تولید شده به شدت در برابر کم آبی مقاوم هستند و با قیمت بسیار مناسب و با تخفیف ویژه توزیع می‌شود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه با بحران کم آبی و خشک شدن دریاچه ارومیه مواجه بودیم از این رو به سمت تغییر الگوی کشت روی آورده و اقدام به تولید نهال‌های مقاوم به کم آبی کردیم.
مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه تصریح کرد: هیچ‌گونه مشکلی در کاشت نهال در سطح شهر ارومیه وجود ندارد همچنین با توجه به اهمیت درخت‌کاری از اول دی‌ماه سال جاری درخت کاری در کوچه و خیابان‌های اصلی شهر ارومیه و متناسب با محیط و محله نهال کاشت می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید