18:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1398 - 09:58
کد خبر: 13570
باریش گزارش می‌دهد:

سدمعبر و نبود توجه عمومی برای رفع معضل

معابر شهری ارومیه در چند سال اخیر با معضل جدی به نام سدمعبر روبرو است که نبود توجه عمومی به حقوق شهروندی آثار این مشکل را فراگیر کرده است.
سدمعبر و نبود توجه عمومی برای رفع معضل

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از چالش‌های جدی سال‌های اخیر در شهر ارومیه موضوع سدمعبر است، به نظر می‌رسد هر قدر از شاخص‌های زندگی سنتی به سمت زندگی شهری مدرنیته حرکت کردیم، مشکل سد معبر بیشتر از گذشته در خیابانها ظهور و بروز پیدا کرده است.

یکی از اقداماتی که می‌تواند سد معبر در خیابان‌های ارومیه را تا حد زیادی کاهش دهد ساماندهی بازارچه‌های ویژه دست‌فروشان است، تجمیع کسانی که بساط کسب و کار سیار دارند در محل مشخصی از شهر که در دسترس عموم نیز باشد گرچه از سالهای پیش وعده داده شده ولی ضرورت آن برای اجرا این‌روزها بیشتر از گذشته برای شهر ارومیه احساس می‌شود.

البته معضل سدمعبر در ارومیه تنها به بساط دست‌فروشان و میوه‌فروشان سیار خلاصه نمی‌شود بلکه کم نیستند مغازه دارانی که به خصوص در خیابان‌های پرتردد بساط کالاهای خود را تا نیمه‌های خیابان پهن کردند و خیابان را طوری با ابزارهای مختلف قرق کردند که انگار ملک شخصی است و دیگران از آن حقی ندارند.

راه‌اندازی بازارچه‌های شهری چاره رفع سدمعبر

غلامرضا حافظی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ارومیه در این رابطه خبر از اجرای طرح ساماندهی دست فروشان و میوه فروشان داد و گفت: مکانی برای دست فروشان و میوه فروشان سیار در سطح شهر ارومیه در نظر گرفته شده است.

حافظی با بیان اینکه این طرح می تواند به رفع سدمعبر در معابر شهری کمک کند،خاطرنشان کرد: نیازمند کمک مبرم مردم فهیم شهر ارومیه جهت  ایجاد نظم در سطح شهر و آماده‌سازی برای سال ۲۰۲۰ هستیم.

برخورد جدی با عاملین سدمعبر در ارومیه

امیر سحابی، معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در خصوص طرح ضربتی رفع سدمعبر در معابر اورمیه با بیان اینکه سدمعبر یکی از مصادیق ضایع شدن حقوق شهروندی است، اظهار کرد: دست‌فروشان و فروشندگان میوه در ارومیه که اکثرا از سایر شهرها مراجعت کرده‌اند و با پهن کردن بساط و ایجاد سدمعبر موجب مزاحمت برای عابرین، بی‌نظمی در شهر، عدم رعایت حقوق شهروندان و نیز موجب توزیع اجناس تقلبی، غیر بهداشتی و بی‌کیفیت در خیابان‌های اصلی می‌شوند.

وی تاکید کرد: برابر دستور شهردار با عاملین سدمعبر به‌صورت قاطع و برابر قانون برخورد می‌کنیم  و به کسی اجازه بی نظمی نخواهیم داد.

سحابی ادامه داد: با تلاش همکاران اداره رفع سد معبر، نیروهای سازمان میادین و فضای سبز، اکیپ نیروی انتظامی بصورت جد تا رفع کامل سدمعبر تلاش خواهیم کرد چرا که رفاه مردم فهیم ارومیه در اولویت‌کاری شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه طی چند روز اخیر طرح جامع پاک‌سازی کلیه معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است.

پیاده‌رو برای برخی‌ها ملک شخصی شده است!

محمدی یکی از مخاطبان باریش نیوز در پیامی با گلایه از مشکلاتی که عاملین سدمعبر برای مردم ایجاد می‌کنند، نوشته است، سدمعبر در برخی از خیابان‌های ارومیه دیگر غیرقابل تحمل شده به طوری که برخی مغازه‌داران پیاده رو جزو ملک شخصی خود تصور می‌کنند.

این شهروند با بیان اینکه گاهی اجناس مغازه ها تا نیمه های خیابان و کل محل عبور عابرین پیاده را هم گرفته تا جایی که برای برای عبور به جای استفاده از پیاده رو باید از خیابان عبور کنیم.

سدمعبر در کنار تمام مشکلاتی که برای عبور و مرور شهروندان در معابر عمومی ایجاد می‌کند، وصله ناجوری برای چهره شهری به حساب می‌رود که درمان قطعی برای آن نیز وجود ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید