01:18|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1398 - 08:50
کد خبر: 13562
باریش گزارش می‌دهد:

نوبت‌دهی در مراکز درمانی چالش بزرگ در حوزه درمان

این روزها مراجعه به پزشک برای بیماران به یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم در زندگیشان تبدیل شده است و روزانه افراد زیادی با این مشکل مواجه و درگیر هستند.
نوبت‌دهی در مراکز درمانی چالش بزرگ در حوزه درمان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، یکی از مشکلات بسیار مهمی که در آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه حوزه درمان را با چالش مواجه کرده است نوبت دهی به بیماران در مراکز درمانی است.
این روزها مراجعه به پزشک برای بیماران به یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم در زندگیشان تبدیل شده است و روزانه افراد زیادی با این مشکل مواجه و درگیر هستند.
صف‌های طولانی و کلافه کننده در مراکز مختلف درمانی در شهر ارومیه بیش از هر چیز دیگری بر حجم ناراحتی و مشکلات بیماران اضافه می‌کند و با توجه به اینکه مراجعه کنندگان زیادی از شهرهای مختلف استان به مراکز درمانی در شهر ارومیه رجوع می‌کنند، افزایش جمعیت و در قبال آن کمبود ظرفیت کم مراکز درمانی در برابر خیل عظیمی از مراجعه کنندگان شدت این مشکل را بیشتر کرده است.
بسیاری از افرادی که از شهرهای دیگر برای مراجعه به پزشک به مراکز درمانی شهر ارومیه مراجعه می‌کنند بعد از گذشت ساعت‌ها که در صف طولانی نوبت دهی و مراجعه به پزشک منتظر می‌مانند سرانجام موفق نمی‌شوند که به مطب پزشک رجوع کنند.
عدم پاسخگویی تلفن نوبت دهی در بیمارستان‌ها
حسین یکی از مراجعه کنندگان در یکی از بیمارستان‌های شهر ارومیه، درباره مشکلات نوبت‌دهی در مراکز درمانی می‌گوید: چند روزی هست که از طریق شماره تماسی که خود بیمارستان برای نوبت‌دهی در اختیارم قرار داده است برای دریافت نوبت و مراجعه به پزشک در حال تلاش هستم اما موفق نشدم که نوبت دریافت کنم.
حسین گفت: متاسفانه دریافت نوبت در مراکز درمانی ارومیه بسیار سخت شده و مردم را با مشکل مواجه کرده است. 
افزایش مراجعه کننده به مراکز درمانی در قبال امکانات کم
ارسلان یکی دیگر از رجوع کنندگان به مراکز درمانی شهر ارومیه درباره سختی‌های نوبت‌دهی گفت: پس از چندین بار تماس توانستم از پزشک مربوطه وقت بگیرم اما بعد از مراجعه به پزشک باز هم نتوانستم در ساعت مشخص به پزشک رجوع کنم.
حجم زیاد مراجعه کننده به پزشک بیشتر است و مسئولان باید در قبال آن بتوانند امکانات مناسبی به بیماران ارائه دهند.
عدم برنامه ریزی در سیستم نوبت دهی 
محمدرضا از کاربران باریش نیوز گفت: عدم برنامه ریزی در سیستم نوبت دهی برخی از بیمارستان‌ها، مردم را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: در چند ماه اخیر بارها به بیمارستان مراجعه کردم و با اوضاع نامناسب نوبت دهی و اعتراض مردم مواجه شدم  و این موارد را به مدیریت درمانگاه انتقال دادم اما برخورد خوبی صورت نگرفت و تمهیدات لازم نیز اندیشیده نشده است.
در شرایط فعلی که مردم با مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این میان شرایط نوبت دهی در مراکز درمانی نیز به دغدغه‌های روزانه مردم افزوده است.
جهت تسهیل در امر نوبت دهی باید مسئولان اهتمام ویژه را داشته باشند تا این ضعف در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی حل شود و بیش از این مردم دچار بلاتکلیفی و دردسر نشوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید