19:39|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1398 - 09:20
کد خبر: 13555
باریش گزارش می‌دهد:

مشکلات صادرات سیب باید حل شود

روز گذشته در جلسه بررسی مشکلات و موانع صادرات سیب آذربایجان غربی که با حضور دستگاه‌ها، نهادها و ادارات مرتبط و متولی برگزار شد.
مشکلات صادرات سیب باید حل شود

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در این جلسه اظهار کرد: کمک به کشاورزان و باغداران کمک به اقتصاد ارومیه و استان است و همه دستگاه‌ها و ادارات باید هرآنچه که در توان دارند در این راه مساعدت کنند.

وی با توجه به صحبت‌هایی که در حین جلسه مبنی بر ضرورت وجود بخشنامه‌هایی از سوی وزارت صمت و ابلاغ آن جهت تسریع روند صادرات مطرح شد، ادامه داد: با رحمانی وزیر صمت حتما صحبت می‌کنم تا مشکل صادرات سیب ارومیه را حل کند، چرا که نمی‌گذاریم باغداران سیب و همچنین بازرگانان متضرر شوند.

محمد حضرت‌پور با توجه به مباحثی پیرامون واردات میوه های گرمسیری در ازای صادرات سیب و برخی صحبت ها مبنی بر پیش آمدن موانعی برای این کار گفت: همه باید بدانند سود بازرگانان سیب از واردات میوه های گرمسیری است و باید تضمین لازم به آن‌ها داده شود وگرنه سبب اختلال در فرآیند صادرات می‌شود.

وی تاکید کرد: از هرگونه اقدامی که باعث زمینگیر شدن صادرکنندگان می‌شود باید  جدا حذر کرد چون در نهایت در بلندمدت این باغداران و روستاییان و اقتصاد این استان است که متضرر می‌شود.

شهردار ارومیه درخواست کرد: از بانک کشاورزی منابعی در اختیار استان قراربگیرد و از معاونت اقتصادی استاندار درخواست این موضوع را داریم تا در بحث سورت و کامیونهای یخچالدار مساعدت کنند‌.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید