20:16|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1398 - 04:28
کد خبر: 13546

آلودگی هوا، دانش‌آموزان ارومیه را خانه‌نشین کرد

آلودگی هوا مدارس ارومیه را در روز یکشنبه اولبین روز از دی ماه جاری به تعطیلی کشاند.
آلودگی هوا، دانش‌آموزان ارومیه را خانه‌نشین کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تمامی مدارس نواحی یک و ۲ ارومیه، انزل، نازلو، صومای برادوست، سیلوانا و آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی دارای مجوز از آموزش و پرورش فردا، یکشنبه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام می‌شود.

با توجه به نظر کارگروه ویژه آلودگی هوا  مبنی بر وجود آلایندگی‌های جوی با هدف پیشگیری از افزایش آلایندگی، مدارس این شهرستان تعطیل است.

شاخص آلودگی در ارومیه طبق برخی آمار به حدود ۱۲۰ رسیده که ناسالم برای گروه‌های حساس است و پایداری شرایط جوی پیش بینی شده از سوی هواشناسی استان در روزهای این هفته ممکن است این غلظت آلاینده های جوی را تشدید کند.

آذربایجان‌غربی دارای پنج هزار مدرسه و واحد آموزشی است که در آنها ۶۰۷ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

همچنین به سبب کاستن اسیب های ناشی از آلودگی هوا در روز یکشنبه روال اداری تمامی دانشگاه های ارومیه با 2 ساعت تاخیر شروع می شود.

اعمال تردد زوج و فرد تمامی خودروها در محدوده طرح ترافیک، تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانجات، کارگاه های تولیدی و مراکز موثر در تشدید آلودگی و همچنین کنترل مضاعف و جلوگیری از تردد وسایل نقیله موتوری دارای آلایندگی و فاقد برگ معاینه فنی از دیگر تمعهیداتی است که برای مقابله با آلودگی هوا در ارومیه برای روز یکشنبه اول دی ماه جاری پیش بینی شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید