05:17|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آذر 1398 - 07:31
کد خبر: 13542
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد؛

احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی در محورهای مواصلاتی استان

آذربایجان‌غربی توانمندی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه راه و جاده دارد و آماده همکاری با سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع‌های بین راهی و مسافرپذیر هستند.
احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی در محورهای مواصلاتی استان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌‍نیوز، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه تنها حدود نیمی از راه‌های روستایی این استان آسفالته هستند، اظهار کردند: در این زمینه وضعیت مناسبی نداریم و با برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی در صدد رفع کمبودها هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: هزینه ساخت و ترمیم هر کیلومتر راه روستایی حدود ۶۰۰ میلیون تومان است که با انتقال اقدامات به اداره کل راهداری، شاهد صرفه‌جویی حدود ۵۰ درصدی در هزینه‌ها هستیم که این امر به دلیل تامین آسفالت و تجهیزات مورد نیاز از محل سازمان و نیز بودجه دولتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سطح آذربایجان‌غربی حدود ۵۰ درصد، یعنی ۴ هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی آسفالته است که از این لحاظ وضعیت مناسبی را ندارند، البته در حال حاضر ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در دست آسفالت و ترمیم هستند.

شکری با اشاره به ایجاد مجتمع‌های بین راهی و مسافرپذیر افزود: آذربایجان‌غربی توانمندی خوبی برای جذب سرمایه گذار در زمینه راه و جاده دارد و آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم و در زمینه ارائه تسهیلات نیز از مسئولان و مدیران استانی وعده همکاری و تسهیل امور را گرفته‌ایم.

وی گفت: در سال جاری نزدیک به ۶ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان، بارنامه جهت حمل کالا‌های اساسی از بنادر جنوبی کشور به آذربایجان‌غربی و سایر استان‌ها اعزام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: ۱۸ هزار دستگاه و ۳۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و بیش از ۳۵۰۰ دستگاه و ۴ هزار راننده در بخش مسافری استان وظیفه جابجایی‌ها را بر عهده دارند.
شکری بیان کرد: در هشت ماهه گذشته بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر در سطح تمامی محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی آذربایجان‌غربی با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۹ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی در رابطه با قراردادهای منعقد شده توسط این اداره‌کل نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تعداد ۱۳۴ فقره قرارداد با مبلغی بالغ بر ۱۴۲۰ میلیارد ریال منعقد شده که این میزان در طول سال ۹۷ به دلیل مشکلات موجود در حوزه قیمت مصالح و عدم مشارکت پیمانکاران ۱۵۵ فقره به ارزش ۱۶۶۷ میلیارد ریال بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تناژ اقلام حمل شده در استان اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست سال ۹۷، میزان تناژ حمل و نقل بار ۷ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۳۴ تن بوده که در سال جاری این رقم به ۸ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۲۲ تن رسیده، این رقم از لحاظ آماری دارای ۹٫۲ درصد رشد است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید