11:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1398 - 09:42
کد خبر: 13538

درآمدی که کفاف درمان را نمی‌دهد

این روزها شرایط اقتصادی برخی‌ها آنقدر آشفته شده که دیگر ترجیح می‌دهند هزینه‌های درمان را حذف و کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
درآمدی که کفاف درمان را نمی‌دهد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پس از آن که قیمت بنزین بالا رفت در پی آن برخلاف تمام گفته‌ها قیمت اقلام اساسی نیز بیشتر شد و این گرانی‌ها به حدی رسیده است که مردم در هنگام بیماری نیز به‌خاطر هزینه‌های گزاف درمان از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند.

فشار‌های اقتصادی ابعاد مختلف زندگی مردم از جمله تامین هزینه‌های درمانی را تحت‌تاثیر قرار داده است.

در اقتصاد بخش سلامت باید جمع درآمد، هزینه‌های پرداختی به بیماران و خدمات بیمه‌ای برابر باشد تا از این طریق هزینه‌های پرداختی از جیب مردم کاهش یابد. هزینه سبد سلامت جامعه از سه منبع اصلی یعنی بودجه وزارت بهداشت، بیمه‌ها و جیب مردم تامین می‌شود.

مردم برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهند، گاهی خود دست‌به‌کار می‌شوند و بدون مراجعه به پزشک برای خود آزمایش تجویز یا با مراجعه به داروخانه‌ها تجدید نسخه می‌کنند. تجربه نشان داده است وقتی وضعیت اقتصادی جامعه‌‌ای ضعیف می‌شود هم بار مراجعه به پزشک افزایش پیدا می‌کند و هم مردم برای درمان‌هایی که به نظرشان آسان‌تر است و به مرحله حاد نرسیده، سعی می‌کنند به پزشک مراجعه نکنند.

گاهی خود درمانی باعث ایجاد برخی مشکلات می‌شود زیرا مردم بدون آگاهی از دلیل بیماری خود از داروهایی که در میام مردم رواج یافته استفاده میکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید