16:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1398 - 08:11
کد خبر: 13530
باریش گزارش می‌دهد:

اعتیاد؛ زنگ خطری که شنیده نمی‌شود

اعتیاد را می‌توان یک معضل چند وجهی دانست که گرایش به آن همیشه معلول علت خاص نبوده اما انگار کسی نمی‌خواهد زنگ خطر شیوع آن را در جامعه بشوند.
اعتیاد؛ زنگ خطری که شنیده نمی‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعتیاد را این روزها دیگر نمی‌توان با علت و معلول های چند دهه گذشته و یا حتی چند سال قبل مورد بررسی قرار دارد چرا که تغییر سبک زندگی، شیوه گرایش، استعمال موادمخدر و حتی نوع آن را تحت تأثیر جدی قرار داده است.

پیچیدگی و چند وجهی شدن دلایل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر و همچنین در دسترس قرار گرفتن آن از جمله دلایلی است که کارشناسان اجتماعی و همچنین مسئولان یک جامعه را باید نسبت به شیوع مصرف مواد در جامعه به ویژه توسط جوانان و نوجوانان نگران کند.

سن اعتیاد در آذربایجان‌غربی 23 سال و یک ماه!

علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی چند وقت پیش در همایش روز جهانی مبارزه با موادمخدر اظهار کرده است که متوسط سن اعتیاد در استان ۲۳ سال و یک ماه است که یک ماه نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

مصطفوی، وضعیت موادمخدر در آذربایجان غربی را به دلیل مرزی بودن نگران‌کننده می‌داند و معتقد است، طبق آخرین سرشماری ۴۰ درصد از زندانیان استان معتادان به موادمخدر هستند که یک هشدار و زنگ خطر جدی برای جامعه است.

افزایش نرخ گرایش به مواد در آذربایجان‌غربی نسبت به گذشته

سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در رابطه با وضعیت گرایش به استعمال موادمخدر در آذربایجان‌غربی، گفته متأسفانه نرخ تمایل به مصرف موادمخدر در استان، 5درصد نسبت است که به گذشته افزایش داشته و باید تلاش شود نرخ تمایل به مصرف مواد در استان کاهش یابد.

سردار مؤمنی تأکید دارد: ایران برای مقابله با موادمخدر در ۴۰ سال گذشته بیش از سه هزار شهید داده و امروزه امنیت و آرامش کشور مرهون ایثارگری‌های همه شهدا است.

فرزندانی که قربانی اعتیاد پدر شدند

مهلقا مادری 53 ساله است که دو فرزندش با اعتیاد پدرخانواده قربانی موادمخدر شدند، در گفت و گو با خبرنگار باریش گفت: شوهرم پسر بزرگترم را مجبور می کرد که برایش مواد تهیه کند در حالی خودش بیکار در خانه بود، پسرم را که آن موقع کمتر از 15 سال سن داشت مجبور می کرد در بلوک زنی کار کند.

این مادر در ادامه با بیان اینکه اعتیاد همه دار و ندارم را ازم گرفت، گفت: پس از فوت شوهرم هردو پسرم آواره کوچه و خیابان شدند و بعضی وقتها روزها از آنها بی‌خبر می‌مانم.

کاهش سن گرایش به مصرف موادمخدر در سال‌های اخیر یکی از نگرانی‌های جدی برای مسئولان باید باشد چراکه اگر علاج واقعه قبل از وقوع نشود، نوشدارو پس از مرگ سهراب هم چاره‌ساز نمی‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید