16:30|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1398 - 08:47
کد خبر: 13517
یادداشت:

زنانی که همتی مردانه دارند

زنان سرپرست خانوار با مشکلات بسیار زیادی که دارند با همتی مردانه در برابر مشکلات ایستاد‌ه‌اند اما لزوم حمایت و توجه به این قشر از جامعه باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
زنانی که همتی مردانه دارند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، زنان سرپرست خانوار از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند و به دلیل شرایط سختی که متحمل می‌شوند با مشکلات زیادی نیز در زندگی مواجه هستند.
امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی مختلفی که وجود دارد زندگی اغلب اقشار جامعه دچار بحران شده و می‌توان گفت زندگی زنان سرپرست خانوار نیز از این قاعده مستثنی نیست.
ارائه راهكارهای درست و اصولی به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار، از جمله وظایف نهادها و سازمان‌های خدمات اجتماعی است.
زنان سرپرست خانوار از توانمندی و استعدادهای بالقوه‌ای برخوردار هستند و در سرپرستی خانوار، تأمین معیشت فرزندان و اداره زندگی سختی‌های بسیاری را به دوش می‌کشند تا زندگی خود را بگذرانند.
عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفته است 60 درصد مددجویان کمیته امداد استان سرپرست خانوار هستند همچنین در آذربایجان‌غربی تعداد مددجویان از۱۲۰ هزار نفر در سال گذشته به ۱۷۴ هزار نفر افزایش یافته است و ۲۴۰۰ میلیارد ریال در سال به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود.
سهندی 5 هزارو 400 خانوار مددجوی کمیته امداد در آذربایجان‌غربی را نیازمند به مسکن دانسته و تصریح کرده است تسهیلات ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون ریالی بصورت قرض الحسنه به مددجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.
این مسئول ایجاد اشتغال و توانمندسازی را مهمترین هدف کمیته امداد برشمرده و گفته است طرح‌های پنل خورشیدی برای مددجویان و ایجاد کارگاه‌های تولیدی محلی در کمیته امداد ارائه می‌شود و خوشبختانه در این زمینه کمیته امداد استان عملکرد قابل قبولی را ارائه داده است.
فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفته است در سال گذشته 200 نفر از زنان سرپرست خانوار در استان تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون ریال دریافت کردند.
این مسئول با اشاره به تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار استان تصریح کرده است که میزان تسهیلات پرداختی به ازای هر نفر 200 میلیون ریال بوده که کل تسهیلات پرداختی در سطح استان به میزان 110 میلیارد ریال بوده است.
فریور معتقد است که تمامی زنان سرپرست خانوار اعم از فوت، مطلقه، از کار افتاده، زندانی، متواری شدن سرپرست خانوار دارای شرایط که تحت پوشش سایر نهادهای حمایتی نباشد و مستمری بازنشستگی کشوری و لشکری نداشته‌اند می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
این مسئول خاطر نشان کرده است که هر ساله 10درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بر اساس سیاست‌های کلی سازمانی از چرخه حمایتی خارج شده و به همان تعداد و میزان زنان سرپرست خانوار پشت نوبت جایگزین می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در سطح استان گفته است تشکیل گروه‌های خودیار با اجرای طرح تامین مالی خرد در منطق روستایی، تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح آماده سازی شغلی مددجویان با دریافت گواهی‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از طرح‌های توانمند سازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار است.
تأمین هزینه‌های خانواده از مهم‌ترین دغدغه‌های زنان سرپرست خانوار به شمار می‌رود که باید بیش از پیش مورد توجه متولیان قرار بگیرد.
می‌توان گفت تعداد کمی از زنان سرپرست خانوار شاغل بوده و از درآمد خوبی برخوردار هستند اما باید گفت زنانی که شاغل نبوده و از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند چگونه باید از پس هزینه‌های سرسام آور زندگی برآیند؟.
استفاده از توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار در راستای رونق اقتصادی نقش مهمی دارد و این امر می‌تواند در حمایت از این قشر از جامعه نیز به شکل قابل توجهی مفید و مؤثر باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید