14:55|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1398 - 08:05
کد خبر: 13510
معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

شاخص هوای ارومیه سالم است

ابرناکی و رطوبت هوا باعث می‌شود تا هوا به صورت آلوده مشاهده شود در صورتی که هوا آلوده نیست.
شاخص هوای ارومیه سالم است

سعید موسوی، معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در حال حاضر هوای ارومیه در شاخص سالم قرار گرفته اما چیزی که در آسمان مشاهده می‌شود مه و رطوبت هوا است.
وی افزود: ابرناکی و رطوبت هوا باعث می‌شود تا هوا به صورت آلوده مشاهده شود در صورتی که هوا آلوده نیست.
موسوی گفت: در فصل زمستان وارونگی و پایداری هوا باعث می‌شود تا آلاینده‌های که تولید می‌شود تجمع کرده و منجر به آلودگی هوا ‌شود.
این مسئولان ادامه داد: در فصول سرد سال که آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کند توصیه می‌شود تا شهروندان از ماشین‌های شخصی خود کمتر استفاده کنند و در زمینه استفاده از سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی نمایند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان باید به معاینه فنی خودروی خود دقت کنند اظهار کرد: در راستای جلوگیری از آلودگی هوا باید از تردد خودروهای دودزا و همچنین از برخی فعالیت‌هایی که در سطح شهر منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود توجه و جلوگیری شود.
موسوی عنوان کرد: همکاران محیط زیست همه روزه در حال بازرسی و نظارت هستند و از فعالیت برخی صنایعی که باعث آلودگی هوا می‌شود جلوگیری و همچنین با آتش سوزی‌هایی که در اطراف شهر وجود دارد مقابله می‌کنند.
معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی تصریح کرد: توصیه می‌شود در حین آلودگی هوا، گروه‌های حساس شامل: افرادی که در سن کهن‌سالی هستند و کودکان و بیماران قلبی عروقی در حد امکان در سطح شهر و هوای باز تردد نکنند و زمانی که شاخص آلودگی هوا افزایش دارد از فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید