00:14|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1398 - 06:20
کد خبر: 13506

فرهنگ در آذربایجان‌غربی به اغماء رفته است

آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد تا بتواند در توسعه فرهنگی خودنمایی کند اما به لطف تلاش و همت مسئولان فرهنگی این پتانسیل‌ها در کلانشهر ارومیه کور شدند!
فرهنگ در آذربایجان‌غربی به اغماء رفته است

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، سال گذشته شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در ارومیه برگزار شد و امسال نیز مقرر شده بود که آذرماه سال جاری دوره هفدهم نیز برگزار شود.
در دوره‌های گذشته با توجه به تمامی نقاط ضعف و قوتی که در برگزاری نمایشگاه کتاب ارومیه وجود داشت اما برپایی آن باعث می‌شد تا به مدت چند روز، شهر حال و هوای فرهنگی به خود بگیرد و علاقمندان به یار مهربان در این نمایشگاه فرهنگی از شهرهای مختلف حضور پیدا می‌کردند.  
یکی از رسالت‌های مهم مسئولان فرهنگی، تبلیغ کتاب‌خوانی و افزایش فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است که متاسفانه مسئولان فرهنگی کلانشهر ارومیه این رسالت مهم را به فراموشی سپردند.
کم‌توجهی به مطالعه و خرید کتاب در سطح آذربایجان‌غربی و به ویژه در شهر ارومیه به شدت احساس می‌شود و ادامه این روند فقر فرهنگی را در پی دارد و باعث می‌شود آمار مطالعه در این شهر روز به روز کاهش یابد.
مسئولان فرهنگی استان نیمه دوم سال جاری، خبر برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در ارومیه را رسانه‌ای کردند و گفتند که آذرماه امسال نمایشگاه بین المللی کتاب در ارومیه برگزار می‌شود.
اما در حال حاضر که در آستانه اواخر آذرماه قرار گرفته‌ایم، خبر لغو برگزاری نمایشگاه کتاب ارومیه در فضای مجازی پیچیده است و مسئولان فرهنگی اذعان کردند که نمایشگاه کتاب در سال جاری برگزار نمی‌شود!
بسیاری از کتاب دوستان و افرادی که اهل مطالعه هستند پیگیر و چشم انتظار برگزاری نمایشگاه کتاب ارومیه بودند تا بتوانند با حضور در این نمایشگاه کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه و خریداری کنند اما این انتظارها پایان تلخی برای این افراد داشت.
مسئولان فرهنگی شهر ارومیه با سهل‌انگاری در برگزاری نمایشگاه کتاب به جای افزایش فرهنگ مطالعه و فرهنگ سازی در این زمینه ارزش کتاب را به حداقل رسانند! سوال اینجاست که چرا شهری که لقب کلانشهر به خود گرفته است سالی یک بار هم نمی‌تواند از وجود نمایشگاه کتاب برخوردار باشد؟
چرا زمینه تهیه کتاب برای افرادی که در زمینه‌های تخصصی به مطالعه و پژوهش مشغول هستند در ارومیه فراهم نمی‌شود؟ و این قشر از جامعه برای تهیه کتاب باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند؟
جوانان این شهر از متولیان انتظار دارند تا زمینه رشد فرهنگی در کلانشهر ارومیه را فراهم کنند اما هیچ‌گونه تلاش قابل توجهی از سوی مردان عمل مشاهده نمی‌شود.     
آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد تا بتواند در توسعه فرهنگی خودنمایی کند اما به لطف تلاش و همت مسئولان فرهنگی این پتانسیل‌ها در کلانشهر ارومیه کور شدند!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید