13:18|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1398 - 09:11
کد خبر: 13504

تن بازار پوشاک با گرانی‌ها یخ زد

این روزها بازار پوشاک ارومیه به دلیل گرانی‌های روز افزون در مواد اولیه که مهم‌ترین آن پارچه است، به صورت افسار گیسخته با افزایش قیمت روبرو است.
تن بازار پوشاک با گرانی‌ها یخ زد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پوشاک یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای بشری است که هر خانواده بخش قابل توجهی از درآمد خود را برای تامین پوشاک هزینه می‌کند.

شروع فصل‌های سرد سال به مراتب نیاز خانواده و افراد را به پوشاک زمستانی بیشتر می‌کند، اما گرانی‌هایی که این روزها به دلایل مختلف بر اقلام این بازار سایه افکنده است، مشتریان را از خرید پیشمان می‌کند.

نمی‌شود بچه‌ها را با لباس پاییزی به مدرسه فرستاد!

خاطره از شهروندان ارومیه‌ای که برای خرید کاپشن برای پسر خود به بازار رفته بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش گفت: لباسی که سال گذشته با 200 هزار تومان می‌توانستم بخرم امسال کمتر از 400 هزار تومان نبود.

وی با بیان اینکه متأسفانه قیمت‌های خیلی دور از انتظار افزایش یافته، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه‌های پوشاک با درآمدهای فعلی واقعا سخت است و از سوی دیگر هم نمی‌شود بچه ها را با لباس پاییزی به مدرسه فرستاد.

چرا مسئولین نظارت نمی‌کنند!

احد از مخاطبان باریش در پیامی به این پایگاه خبری نوشته است: چرا مسئولین نظارتی بر بازار پوشاک زمستانی ندارد همیشه در اخبار و رسانه‌ها نشان می‌دهند که تعزیرات در بازار است ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این شهروند اضافه کرده است: فروشندگان پوشاک متاسفانه بدون درنظر داشتن درآمد مردم هر جور دلشان خواست قیمت می‌دهند در حالی که فروشندگان تنها حق دارند درصد اندکی که قانون تعیین کرده، به عنوان سود به قیمت خرید اضافه کنند، ولی برخی‌ها حتی بیش از 50 درصد هم بیشتر از قیمت اصلی می‌فروشند.

تبلیغات پوشاک فروشان برای تخفیف‌های توخالی

محمد رضایی یکی از مخاطبان باریش در تماس با این پایگاه خبری با تاکید بر اینکه مسئولان باید بر روند بازار نظارت جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: چرا کسی بر فروش‌های فوری و یا تخفیف‌های ویژه اصناف نظارت نمی‌کند!

این مخاطب با گلایه از سوءاستفاده برخی فروشندگان از نابسمانی بازار گفت: بری از فروشندگان به بهانه تخفیف های ویژه که کلی هم برای آن تبلیغ می کنند، مشتری‌ها را برای خرید ترغیب می‌کنند در حالی کالا نه تنها با تخفیف عرضه نشده بلکه به دلیل نبود برچسب قیمت برای هر مشتری یک قیمت ارائه می‌شود.

سبقت در گران‌فروشی

این روزها بازار گرانی‌ها در هر صنفی که باشد گرچه برای خیلی‌ها نان نداشته و روزگارشان را سخت کرده اما برای درصد اندکی از سودجویان آب داشته است و کم‌فروشی و گران‌فروشی هم سعی کرده‌اند به هر طریقی شده از دیگران سبقت بگیرند غافل از اینکه خیلی از اقشار متوسط و کم درآمد جامعه امروز برای تهیه پوشاکی گرم برای فرزندانشان شرمسار خانواده شدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید