15:34|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1398 - 09:02
کد خبر: 13503
یادداشت:

گرانی بنزین هم حریف ترافیک ارومیه نشد

ترافیک شهری در خیابان‌های ارومیه در ساعات پرتردد در هفته‌های اخیر بیانگر آن است که گرانی بنزین هم نتوانسته انگونه که باید از پس ترافیک این شهر برآید.
گرانی بنزین هم حریف ترافیک ارومیه نشد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نحوه رانندگی با خودرو بیش از ظاهر آن، نشان دهنده فرهنگ و سطح اجتماعی افراد است چراکه  می‌تواند جلوه‌ای بارز از نحوه کنش  و اخلاق اجتماعی اشخاص باشد.

رعایت قانون و مقررات، احترام به حقوق دیگران، افزایش آستانه تحمل فردی در مقابل محرک‌های ترافیکی و میزان پاکیزگی و سلامت خودرو ، همگی نشان‌دهنده نمونه‌هایی از رفتارهای اجتماعی و فردی راننده است که هنگام رانندگی از خود بروز می‌دهد.

اما ترافیک شهری خیابان‌های ارومیه به ویژه در ساعات پر تردد در هفته‌های اخیر بیانگر آن است که گرانی بنزین هم از پس ترافیک این شهر برنیامد و در عمل تغییر محسوسی در روند استفاده از وسیله نقلیه شخصی روی نداده است.

نکته قابل توجه این است که اکثر خودروها تک سرنشین هستند که همین موضوع باعث تشدید ترافیک، تصادفات و آلودگی هوا می‌شود و متاسفانه با گذر زمان، این مشکلات نه تنها کاهش نمی‌یابد، بلکه به مرور  افزایش هم می‌یابد و علت این مشکلات فرهنگ اشتباهی است که در جامعه برای استفاده از وسیله نقلیه رواج یافته است.

سرهنگ کمال حسین‌زاده جانشین فرمانده آذربایجان غربی در گزارشی با ارائه آمار تصادفات شهری و جاده‌ای در استان اظهار کرده است  که این آمار نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

به گفته همین مسئولان  سالانه بیش از ۵۰۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای و شهری آذربایجان‌غربی جان خود را از دست می‌دهند و این آمار باید تلنگری بر تغییر در شیوه رانندگی از سوی مردم باشد.

رفتارهای پرخطر در رانندگی یکی از عواملی هستند که بروز تصادفات و حادثه های دلخراش رانندگی را بیشتر می کند ممکن است یک عمر برای افراد پیشیمانی در پی داشته باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید