05:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آذر 1398 - 06:13
کد خبر: 13492
یادداشت:

بازار شب یلدا را به حال خود رها نکنید

در آستانه شب یلدا نظارت و بازرسی از سطح بازار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا از بروز تخلفات و سوءاستفاده‌های برخی افراد در برهم زدن ثبات این بازار جلوگیری شود.
بازار شب یلدا را به حال خود رها نکنید

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، شب یلدا بهانه بسیار خوبی است تا خانواده‌ها دور هم جمع شوند و در طولانی‌ترین شب سال لحظات به یادماندنی در جمع صمیمی خانواده برای همدیگر رقم بزنند.
همزمان با فرا رسیدن اولین شب فصل زمستان، بازار خرید اقلام شب یلدا داغ  و جنب‌و‌جوش مردم در سطح بازار بیشتر می‌شود.
چند سالی است که تشدید شرایط اقتصادی باعث شده تا قشر کم درآمد جامعه نتوانند آن‌گونه که باید برای خرید اقلام شب یلدا به بازار خرید مراجعه کنند و این در حالی است که امسال نیز به نسبت سال‌های گذشته بحران اقتصادی بیش از اندازه گریبان تمامی اقلام اساسی و مواد غذایی را گرفته است و اقلام شب یلدا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها در طول سال باید به صورت مستمر انجام شود و این امر در آستانه شب یلدا بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد چرا که افرادی هستند که از موقعیت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به گرانفروشی می‌کنند.
در شرایطی که قشرهای ضعیف جامعه با مشکلات مالی مواجه هستند و با درآمد کم، هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شوند مسئولان باید توجه داشته باشند تا مردم در آستانه شب یلدا با فشار مالی زیادی مواجه نباشند.
این روزها گرانفروشی و کم‌فروشی بیشتر به چشم می‌خورد و مسئولان متولی در آستانه شب یلدا با اقدامات مناسبی که در نظر دارند باید از بروز تخلفات جلوگیری و بازار را در ثبات و کنترل کامل داشته باشند.
به گفته محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی عدم درج قیمت بر روی کالاها و عواملی چون گرانفروشی و کم‌فروشی تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
امیدواریم در آستانه فصل زمستان بازار خرید اقلام شب یلدا از ثبات پایدار برخوردار باشد و همچنین نظارت و بازرسی سازمان‌های متولی به صورت مستمر انجام شود تا خانواده‌ها بتوانند بدون مشکلی ملزومات شب یلدا را تهیه و در کنار یکدیگر خاطرات خوش و به یادمانی داشته باشند.   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید