17:34|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آذر 1398 - 10:17
کد خبر: 13460
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی معتقد است؛

افراد فاقد توان مدیریتی از کاندیداتوری امتناع ورزند

افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و مسئولیت سنگین را نپذیرند. با تشویق چند نفر اطرافیان احساس تکلیف نکنند بلکه دارا بودن توان مدیریت در اولویت باشد.
افراد فاقد توان مدیریتی از کاندیداتوری امتناع ورزند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار کرد: سهم کشاورزان در رونق توسعه استان سهم بسزایی دارند که فصل پاییز با نزولات آسمانی زمان آغاز کشت و زرع آن‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: مسئولان برای حل مشکلات کشاورزی از دانشگاه‌ها و به ویژه مراکز دانش بنیان و کشاورزان کمک گرفته و با تشکیل کارگروه‌هایی برای مدیریت امر همت کنند.
وی عنوان کرد: نباید شاهد افزایش کاشت برخی محصولات باشیم که این امر نیازمند توجه مسئولان است.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: باید این روز گرامی داشته شود و دانشجویان آمریکاستیز در میدان باشند. دانشجویان با شکستن فضای استبداد باعث شدند که روز ۱۶ آذر به عنوان روز استکبارستیزی نامگذاری شود.
حجت‌الاسلام قریشی یادآور شد: مطالبات رهبر انقلاب از دانشگاه‌ها و دانشجویان باید مدنظر باشد، تولید علم یکی از مطالبات ایشان است که نیازمند ورود جدی است. دانشگاهیان باید در عرصه تولید علم حاضر باشند و پیشرفت را باعث شوند.
این مسئول ادامه داد: سیاست‌بازی و سیاست زدگی در دانشگاه‌ها باید جمع شود و با مدنظر قرار دادن مطالبات رهبری نسبت به اصلاح اوضاع دانشگاه و جامعه تلاش کنند.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ایستادگی در برابر مردم و نظام حربه دشمن برای شکست دادن انقلاب اسلامی است که با حضور رهبر انقلاب در صحنه همیشه شکست خورده‌اند.
وی گفت: تاوان کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان را رهبری جبران کرده‌اند و در جریانات اخیر هم این موضوع به وضوح روشن شد.
حجت‌الاسلام قریشی در مورد تحولات منطقه، برچیده شدن ماجرای تکفیری‌ها و حضور میدانی دشمن در عراق و سوریه را تنها با تدابیر رهبر انقلاب و ایستادگی جبهه مقاومت قابل وصول دانست و گفت: امروز دشمن دنبال ایجاد ناامنی در داخل کشورها و برهم زدن امنیت ملی است و مردم باید در این زمینه با بصیرت و تقوا نسبت به دفع تهاجم دشمنان اقدام کنند.
وی افزود: مشکلات و سختی‌ها وجود دارد ولی نباید این اوضاع باعث پایمال شدن خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: مسئولان باید ضمن دوری از تجمل‌گرایی، همراه با مردم و در شرایطی مشابه با اقشار جامعه زندگی کنند.
وی اشاره رهبر انقلاب به ماجرای ثبت‌نام در انتخابات مجلس را مدنظر قرار داد و افزود: افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و مسئولیت سنگین را نپذیرند. با تشویق چند نفر اطرافیان احساس تکلیف نکنند بلکه دارا بودن توان مدیریت در اولویت باشد.
حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: مسئولیت مجلس شامل قانونگذاری و نظارت بسیار مهم و باارزش است، تمام مشکلات موجود در کشور به مدیریت مجلس ارتباط دارد چراکه صلاحیت وزرا در دست نمایندگان مجلس است و این یعنی لازمه حضور در مجلس داشتن شم سیاسی و توانایی تشخیص ایرادات است.
وی خاطرنشان کرد: نماینده باید قانون‌شناس باشد و نسبت به نظارت دقیق بر امور اهتمام ورزد. تعهد نمایندگی بسیار مهم و جایگاهش والا است، باید در زمینه انتخاب مسئولان ورود کارشناسی و جدی داشته باشد، عصاره فضیلت باشد و از فریب مردم دوری کند.
امام جمعه ارومیه خطاب به اقشار مختلف مردم نیز بیان داشت: باید با هشیاری فرد اصلح را انتخاب کنیم نه بر اساس حزب گرایی و مواردی نظیر شام و ناهار دادن و فامیل بازی!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید