03:38|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آذر 1398 - 06:12
کد خبر: 13434
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

پایان هفته برفی و بارانی در آذربایجان‌غربی

طبق اعلام سازمان هواشناشی آذربایجان‌غربی سامانه بارشی روز سه‌شنبه 12 آذرماه تضعیف می‌شود اما از روز اواخر روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.
پایان هفته برفی و بارانی در آذربایجان‌غربی

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوا استان اظهار کرد: از روز گذشته سامانه بارشی وارد استان شده و سبب بارش باران و برف در برخی از مناطق آذربایجان‌غربی شده است.
وی افزود: طبق آماری که اعلام شده تا نیمه‌های شب گذشته، شهرستان تکاب با 17 میلی‌متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده بود.
اشتاد گفت: سامانه بارشی تا ظهر روز سه‌شنبه 12 آذرماه تضعیف می‌شود و بعد از آن به تدریج از استان خارج می‌شود.
وی عنوان کرد: روز چهارشنبه 13 آذرماه جو آرام و پایداری در سطح استان حاکم خواهد بود اما از اواخر روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که فعالیت این سامانه تا اوایل هفته آینده به صورت متناوب در استان تداوم دارد.
اشتاد در ادامه به تغییرات دمایی آب و هوای استان اشاره و افزود: در چند روز آینده روند کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود کاهش دما اواخر هفته محسوس‌تر شود.
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه به وضعیت دمایی آب و هوا نیز اشاره و تصریح کرد: در طی24 ساعت گذشته شهرستان خوی با 13 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان، چالدران با 2 درجه زیر صفر سردترین شهر استان و دمای هوای ارومیه نیز در گرم‌ترین ساعات 10 درجه بالی صفر و در سردترین ساعات 3 درجه بالای صفر گزارش شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید