21:03|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آذر 1398 - 05:59
کد خبر: 13433
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تأکید کرد:

دولت باید به فکر تأمین رفاه مردم باشد

افزایش قیمت بنزین موجب فشار زیاد بر مردم است و دولت در مرتبه اول باید رفاه مردم را تأمین کند.
دولت باید به فکر تأمین رفاه مردم باشد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی روز گذشته در نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، ضمن از حضور و هوشمندی ارزشمند مردم همیشه در صحنه در محکوم و خنثی نمودن فتنه اخیر دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز مردم ما شایسته بهترین خدمت هستند و باید با سرعت و انسجام بیشتر به مردم استان خدمت کنیم و دین خود را ادا نماییم، چرا که امروز هیچ امری واجب‌تر از این نیست.

گروسی افزود: افزایش قیمت بنزین موجب فشار زیاد بر مردم است و دولت در مرتبه اول باید رفاه مردم را تأمین کند و دستگاه قضایی نیز می‌بایست بر امور اقتصادی، خصوصاً افزایش نرخ کالاها نظارت کافی و لازم داشته باشد.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام دستگاه‌ها بسیار مهم است و ما مسئولان باید با وحدت کامل به خدمت‌رسانی و حل مشکلات معیشتی مردم بپردازیم و در جهت تامین آسایش مردم از هیچ اقدامی فروگذار نباشیم.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: در حوزه نظارت و قضاوت نیز باید در گشایش مشکلات تولید کمک کنیم و یک نگاه اجتماعی و مصلحتی به اجرای حکم در خصوص واحدهای تولیدی داشته باشیم و نگذاریم مشکلات بیشتری برای فعالان تولید و اقتصاد پیش آید.

گروسی افزود: آسیبها در حوزه کاری دستگاه قضایی زیاد است و دست‌اندرکاران دستگاه قضایی باید بسیار مراقبت کنند تا دچار این آسیب‌ها نشوند چراکه با خود کنترلی می‌توان نتایج خوبی گرفت.

وی اضافه کرد: مدیران حوزه های قضایی در شهرستانها اولویت خود را پیشگیری از هر نوع آسیب در حوزه کاری خود و زیرمجموعه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: هجمه‌هایی علیه دستگاه قضایی در بین مردم دیده می‌شود که این هجمه‌ها معمولاً از سوی افرادی انتشار می‌یابد که از اجرای عدالت در دستگاه قضایی متضرر شده اند و یا کسانی که دانش حقوقی کافی در امور حقوقی ندارند.

گروسی یادآور شد: باید تلاش کرد با اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم و نیز افزایش دانش حقوقی مردم در مقابل این هجمه‌ها ایستاد، البته این نوع شایعات و هجمه‌ها نمی‌تواند مانع اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم در دستگاه قضایی شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، در حوزه‌های قضایی باید تحت نظارت مسئولین قضایی استان باشند این دفاتر کمک شایانی به دستگاه قضایی کرده‌اند ولی باید مراقبت کرد خدای نکرده تبدیل به بنگاه اقتصادی نشوند و بدون توجه به خواسته مردم یا موضوع شکایت آنها، دادخواست یا شکایتی تقدیم شود بدون اینکه نتیجه ای برای مردم داشته باشد و باید قبل از طرح دعوی یا شکایت موضوع کاملاً بررسی کارشناسانه شود.

گفتنی است در این نشست روسای حوزه‌ها هم مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه قضایی خود را بیان و از رئیس جلسه و معاونین تقاضای مرتفع شدن آنها را کردند که تصمیمات لازم در برخی موارد اتخاذ و در بعضی موارد هم دستورات لازم توسط رئیس کل دادگستری استان صادر شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید