08:44|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آذر 1398 - 06:53
کد خبر: 13426
باریش گزارش می‌دهد:

یازدهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه آب برگزار شد

یازدهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه آب با همکاری ادارات مختلف در سالن مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی در شهرستان قره‌ضیاالدین برگزار شد.
یازدهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه آب برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یازدهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه آب با همکاری ادارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قره‌ضیاالدین در سه سطح ( اول ، دوم و سوم ) مقاطع ابتدایی مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد.
در ابتدا امین‌لوی مدیر امور آب و فاضلاب شهری قره ضیاالدین اظهار کرد که هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه آب این است که دانش آموزان مقطع ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه آب با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب آشنا شده و با روش‌های مصرف بهینه آب آشنا شوند.
امین‌لوی در ادامه با بیان اینکه از میزان بارندگی‌ها و نزولات آسمانی در کشور کاسته شده است بنابراین  به بیان اهمیت آب در جامعه از منظر قرآن پرداخته و بیان کرد: در طبیعت هیچ عنصری به ارزشمندی آب نبوده و هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند بدون آب به زندگی خود ادامه دهد.
مدیر امور آبفای قره‌ضیاالدین با مخاطب قرار دادن دانش آموزان تأکید کرد: که افزایش روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع آبی بی تردید دهه آینده با شدت و تهدید جدی‌تری در زمینه آب مواجه خواهیم شد و راه برون رفت از مشکل کم آبی و بحران آب ، مدیریت صحیح و عقلانی بر نحوه مصرف آب در بخش‌های مختلف می‌باشد که تحقق این امر مهم همکاری تمام ارگان‌های مربوطه و مردم به ویژه شما دانش آموزان عزیز را می‌طلبد.
 شهر قره ضیاالدین با جمعیتی بالغ بر  ۲۵ هزار نفر دارای ۱۲ هزار فقره انشعاب آب و ۸ هزار فقره انشعاب فاضلاب می‌باشد همچنین آب شرب سالم و بهداشتی مشترکین از طریق ۷ حلقه چاه آب تامین می‌شود.
در ادامه  عطارد مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستانقره ضیاالدین ضمن تشکر از  برگزار کنندگان این جشنواره به اهمیت آب، وضعیت منابع آبی موجود کشور و جهان، مصرف سرانه آب، چگونگی بهینه سازی مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آب اشاره کرد و از دانش آموزان خواست در صرفه جویی این نعمت الهی نهایت دقت را داشته باشند چرا که مهمترین دلیل آن این است که خداوند در قرآن کریم بارها به انسان سفارش کرده که در مصرف نعمت‌هایش صرفه جویی کنند.
 در ادامه این جشنواره از ۱۰ نفر از حامیان آب توسط مسئولین شهرستانی حاضر در این مراسم با اهدای هدایا تجلیل به عمل آمد و  به ۸ نفر از برندگان مسابقه حضوری هم با اهدا هدیه تجلیل به عمل آمد همچنین لازم به ذکر است که در بین کلیه شرکت کنندگان پکیج‌های آموزشی توزیع شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید