12:15|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آذر 1398 - 08:23
کد خبر: 13418
یادداشت:

کشاورزی، سازمانی که جهادی عمل نمی‌کند!

جهاد کشاورزی نامی ناآشنا در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در سال جاری عملکرد مناسبی در جهت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی انجام نداده است.
کشاورزی، سازمانی که جهادی عمل نمی‌کند!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، آذربایجان‌غربی یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است و به دلیل آب و هوا و خاک مناسبی که در سطح استان موجود است بسیاری از مردم به کار کشاورزی مشغول هستند.
از مؤلفه‌های اصلی در کار کشاورزی فراهم کردن زمینه مناسب برای بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی در فصل داغ برداشت تولیدات کشاورزی است.
اما متاسفانه در چند سال اخیر به ویژه در سال جاری متولیان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اقدامات مناسبی در راستای خرید و فروش تولیدات کشاورزی انجام ندادند و کشاورزان را با مشکلات مالی زیادی رو به رو کردند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بارها در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه به مشکلات بخش کشاورزی اشاره و تأکید کرد: مسئولان هر چه سریع‌تر به مشکلات کشاورزان رسیدگی کنند.
اما علارغم تأکیدات فراوان در جهت رفع مشکلات کشاورزان و باغداران استان، جهاد کشاورزی نتواست آن‌گونه که باید اقدامات مناسبی ارائه دهد.
معمولا اواخر تابستان و اوایل پاییز، فصل داغ برداشت محصولات کشاورزی است، اما متولیان بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی به جای اینکه از چندماه قبل اقدام به برگزاری جلسات و همفکری در راستای تسهیل در فروش محصولات کشاورزی انجام می‌دادند، درست زمانی که فرصت برای ایجاد زمینه مناسب برای فروش تولیدات کشاورزی به اتمام رسیده بود تازه به فکر برگزاری جلسه برای حل مشکلات کشاورزان افتاده بودند!
تولیدات کشاورزی در رأس توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی قرار دارد و باید توجه بیشتری از سوی مسؤلان در این زمینه صورت گیرد.
در حال حاضر جهاد کشاورزی در آذربایجان‌غربی آن طور که باید نتوانسته به مطالبات مردمی در بخش کشاورزی رسیدگی و از بروز مشکلات در زمینه فروش تولیدات کشاورزی اقدامات مناسب و قابل توجهی انجام دهد.
این را از نارضایتی کشاورزانی که نیاز مالی خود را از طریق بخش کشاورزی تأمین می‌کنند و خسارت‌هایی که امسال به روال سال‌های گذشته از نبود تدابیر در فروش محصولات متحمل شدند، متوجه شد.
اهمیت و توجه به بخش کشاورزی در منطقه‌ای که به دلیل شرایط جغرافیایی تولیدات با کیفیت کشاورزی به ارمغان می‌آورد نیاز مبرم به اهتمام ویژه مسئولان متولی در این بخش را می‌طلبد تا بتوانند از سال‌های آینده با اقدامات زود هنگام، رضایت در بخش کشاورزی را فراهم کند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید