05:42|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آذر 1398 - 07:51
کد خبر: 13399
یادداشت:

اما و اگرهای گردشگری سلامت برای رونق آذربایجان‌غربی

توریسم درمانی و یا گردشگر سلامت عنوان فعالیت‌های پول‌سازی است که آذربایجان‌غربی پتانسیل فراوانی در این بخش دارد اما تحقق آن برای جهش اقتصادی ملزوماتی را می‌طلبد که باید توسط متولیان امر فراهم شود.
اما و اگرهای گردشگری سلامت برای رونق آذربایجان‌غربی

سرویس سلامت باریش نیوز، یکی از راه‌های افزایش درآمد کشورها، توسعه زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر سلامت از سایرکشورهاست. گردشگر درمانی عموما از کشورهای توسعه‌یافته، با هدف کاهش هزینه‌های خود، بیمارستان‌های سایر کشورها را رصد می‌کند تا خدمات مشابه پزشکی را با هزینه‌های کمتری دریافت کند.

کشور ایران با دارا بودن منابع آب‌های معدنی، آب و هوای منحصر به‌فرد و لجن‌های درمانی می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران سلامت باشد. همچنین ایران در کنار منابع درمان طبیعی، یک کشور باستانی با جذابیت‌های دیگری نیز است که گردشگران با یک تیر چند نشان می‌توانند بزنند.

آذربایجان‌غربی نیز با داشتن دریاچه‌ای غنی از لجن‌های طبی می‌تواند به عنوان یک مقصد توریست سلامت مطرح باشد، از سوی دیگر با پیشرفت علم پزشکی به‌خصوص در بخش زیبایی، پزشکان استان می‌توانند خود را به عنوان پزشک مطمئن توریست‌های درمانی معرفی کنند.

احداث بیمارستان‌های بین‌المللی مطابق با استانداردهای جهانی اقدام قابل تقدیری است که آذربایجان‌غربی آن را عملی ساخت، اما تمام داستان به احداث بیمارستان تخصصی ختم نمی‌شود و این در واقع شروع کار است.

مسئولان آذربایجان‌غربی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا استان را به عنوان یک مقصد توریست سلامت مطمئن به جهان معرفی کنند. تبلیغات در سطح منطقه و حتی جهانی، توسعه زیرساخت‌های رفاهی و حمل و نقل عمومی، تسهیل ورود گردشگران، توسعه صنعت هتل‌داری، حذف واسطه‌های سودجو از اموری است که در جهت جذب هرچه بیشتر و بهتر گردشگر درمانی می‌تواند موثر باشد.

تبلیغات مهم‌ترین قدم جذب توریست سلامت است، چرا که نخست باید وجود پتانسیل در استان اطلاع‌رسانی شود و ارائه خدمات پزشکی بی نقص، احساس امنیت و راحتی گردشگران در استان سبب تبلیغات زبانی و توصیه به دیگران می‌شود بنابراین تعلیم نیروهای خدمت‌رسان و پزشکان و آموزش نحوه برخورد با گردشگر در کلاس جهانی، وجود زیرساخت‌های مناسب و امکانات تفریحی دلیل بسیار خوبی برای توریست‌ها می‌دهد تا با اهداف دیگری هم سری به استانمان بزنند.

در ایران متولیان گردشگری سلامت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه است، بنابراین سیاست‌های ارائه شده از این ارگان‌ها باید در جهت افزایش رونق صنعت توریسم و توریسم پزشکی باشد.

شاید جالب باشد بدانید طبق آمار هر گردشگر معمولی می‌تواند هشت فرصت شغلی با خود به همراه آورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید