10:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1398 - 09:05
کد خبر: 13393

دردسرهای نبود یک ارتباط آنلاین!

نبود اینترنت به ویژه در بخش تلفن های همراه با وجود اتصال اینترنت در بخش خانگی دردسرهای زیادی برای بخش کسب و کارهای این حوزه ایجاد کرده است.
دردسرهای نبود یک ارتباط آنلاین!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حیات بیشتر کسب و کارهای امروزی به نحوی به وجود اینترنت وابسته هستند و نبود آن باعث لنگ شدن چرخه کسب درآمد این نوع کسب و کارها می‌شود.

امروزه منبع درآمد حجم قابل توجهی از فروشگاه‌های اینترنتی در حیطه‌های مختلف بستگی مستقیم به وجود اینترنت دارد تا جایی که قطعی اینترنت به معنی از دست دادن منبع درآمدی آنها محسوب می‌شود.

خبرنگار باریش نیوز در گزارش پیش رو پیامد و تبعات نبود اینترنت به ویژه در تلفن‌های همراه برای بخش اقتصادی و تجاری ارومیه با صاحبان این مشاغل بررسی کرده است.

اتصال اینترنت خانگی هم میزان فروش آژانس‌های هوایی را افزایش نداد

امیر رضایی مدیر فنی یک شرکت هواپیمایی در ارومیه در رابطه با تاثیر نبود اینترنت در روزه های اخیر بر روند کسب و کارشان اظهار کرد: در پی قطع اینترنت بدون اعلام قبلی در روزهای اخیر میزان فروش بلیط داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی تقریبا به صفر رسید.

رضایی با اشاره به اینکه 90 درصد مسافرین اطلاعات خود از قبیل پاسپورت و بیمه را از طریق پیام رسان‌های خارجی ارسال می‌کند، تصریح کرد: قطعی اینترنت در روزهای اخیر باعث متضرر شدن 90 درصدی این شرکت هواپیمایی شده که متاسفانه عواقب آن تا مدت‌ها از بین نخواهد رفت.

مدیر فنی این شرکت هواپیمایی با تاکید بر اینکه از آغاز هفته جاری تنها اینترنت خانگی وصل شده است، یادآور شد: متاسفانه همچنان به دلیل اینکه بیشتر مسافران با اینترنت همراه خود اقدام به خرید بلیط می‌کنند میزان فروش بلیط نسبت به دوران قطعی اینترنت تغییری نکرده است.

بخش مهمی از فروش فروشگاه‌های مجازی وابسته به اینترنت تلفن همراه است

محمودی که صاحب یک فروشگاه تبلیغاتی اینترنتی است در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: نبود اینترنت در روزهای اخیر مشکلات زیادی را برای این بخش از مشاغل ایجاد کرده است تا جایی که بیش از 40 درصد قراردادهایی مربوط به آذرماه به دلیل نبود اینترنت در بخش مهمی از جامعه از سوی مشتریان لغو شده است.

وی ادامه داد: در هفته اخیر که اینترنت با محدودیت هایی روبرو شد مجبور شدیم تعداد پرسنل خود را تعدیل کنیم چرا که قطع اینترنت به منزله قطع درآمد برای مشاغل مجازی است و از این رو توان مالی لازم برای پرداخت حقوق پرنسل را هم نداشتم.

صاحب فروشگاه تبلیغاتی مجازی در پایان اضافه کرد: با اینکه اینترنت بخش خانگی کم و بیش متصل شده است ولی بیشتر مشتریان هنوز در ارائه سفارش خود برای فضای مجازی مردد هستند و از این رو ترجیح می دهند که حدالامکان تعداد سفارش خود را کاهش دهند چراکه بازخود اصلی تبلیغشان منوط به برقراری اینترنت تلفن های همراه است.

قطعی اینترنت و بی‌خبری از خانواده برای گردشگران خارجی

عماد یکی از گردشگرانی کشور همسایه که برای گذراندن تعطیلات خود مهمان یکی از همشریان در ارومیه شده است در رابطه با قطع اینترنت در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش گفت: به دلیل قطع اینترنت در هفته گذشته موفق به برقراری تماس تصویری با خانواده خود نشده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه برقراری تماس تلفنی به صرفه نیست و به همین دلیل ترجیح می دهد بیشتر از طریق تماس تصویری پیام رسان ها خانواده را از حال و روز خود با خبر کند، اظهار کرد: اینترنتی که در بخش خانگی در چند روز اخیر استفاده می کند سرعت بسیار پایینی دارد واز همین رو به سختی قادر به برقراری تماس با خانواده اش شده است.

این گردشگر خارجی که به دعوت دوستانش مهمان آذربایجان غربی شده خاطرنشان کرد: در هفته گذشته به دلیل قطع اینترنت مجبور شدم زمان برگشت خود را تاخیر بیندازم چون آژانس های هواپیمایی دسترسی به سامانه فروش بلیط سفرهای خارجی را نداشتند.

باید اذعان کرد که زندگی حتی بدون یک روز نبود اینترنت در عصر ارتباطات و در دهکده جهانی قابل تصور نیست و قطع ارتباط با دیگر نقاط جهان پیامدهایی فراتر از ضررهای مالی مانند از دست دادن اعتبار در بردارد، از این رو تصمیم گیری کلان در این حوزه نیازمند برنامه ریزی دقیق، توجه به زیرساخت‌های موجود و همچنین مطابق کردن آن استانداردهای جهانی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید