05:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1398 - 06:27
کد خبر: 13389
یادداشت:

حمل و نقل فرسوده پاشنه آشیل ترافیک خیابان‌های ارومیه

کمبود و فرسودگی سیستم حمل و نقل عمومی در ارومیه باعث شده تا مردم با وجود گرانی بنزین همچنان از خودروهای شخصی برای بسیاری از سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.
حمل و نقل فرسوده پاشنه آشیل ترافیک خیابان‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، با افزایش قیمت بنزین همه تصور می‌کردند که گرانی و سهمیه بندی بنزین بر کاهش ترافیک شهری اثر می‌گذارد اما با اینکه بنزین سهمیه بندی شده و استفاده از آن با توجه به افزایش قیمت و سهمیه بندی محدود شده هیچ‌گونه تأثیری بر کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه نداشته است.
یکی از علت‌های اساسی که مردم مجبور می‌شوند از خودرو شخصی استفاده کنند کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه است.
شهروندان برای اینکه بتوانند در ساعات مشخص به کارهای اداری و شخصی خود برسند به دلیل نبود وسایل حمل و نقل عمومی مجبور می‌شوند از خودروی شخصی خود استفاده کنند و این عامل نیز ترافیک بین شهری را گسترش می‌دهد.
نبود زیرساخت‌های مناسب شهری در دراز مدت معضل بزرگ شهری به نام ترافیک را روز به روز بیشتر می‌کند و هم اکنون نیز در سطح شهر کلان شهر ارومیه، ترافیک به بخشی از دغدغه‌های روزمره مردم اضافه شده است.
برای کاهش بار ترافیکی در شهر ارومیه روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که مسئولان شهری می‌توانند با همکاری و هماهنگی یکدیگر اقدامات مناسبی در این راستا انجام دهند.
یکی از عواملی که شهروندان ارومیه‌ای نیز خواستار آن هستند افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای مختلف شهری است.
بسیاری از مسیرهای شهر ارومیه از نبود خط ویژه اتوبوس برای تسهیل در تردد رنج می‌برند و مردم از مسئولان متولی درخواست حل این مشکل را دارند.
اگر در مسیرهای مختلف شهر ارومیه ایستگاه‌های مخصوص اتوبوس ایجاد شود مردم نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کرده و در این صورت استفاده از خودروی شخصی نیز به حداقل می‌رسد.
از مؤلفه‌های اساسی در سطح کلان‌ شهرها تردد آسان خودرو در سطح شهر است که امیدواریم با فراهم کردن امکانات مطلوب شهری، اقدامات مناسبی در راستای تسهیل در عبور و مرور و کاهش ترافیک در شهر ارومیه صورت گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید