20:23|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آذر 1398 - 08:56
کد خبر: 13386
رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در گفت‌وگو با باریش‌بیان کرد:

استفاده از ظرفیت اقتصادی آرتمیا حرف نه، عمل می‌خواهد

دریاچه ارومیه به عنوان یک مکان طبیعی محل خوبی برای تولید آرتمیا است اما علاوه بر آن در سراسر کشور استعدادیابی‌های لازم برای تولید آن انجام شده است.
استفاده از ظرفیت اقتصادی آرتمیا حرف نه عمل می‌خواهد

علی نیکویی‌فر، رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، در رابطه با تولیدات آرتمیا اظهار کرد: نزدیک به 10 سال است شیلات آرتمیا تولید می‌کند و نیاز به ظرفیتی که برخی‌ها از آن سخن می‌گویند ندارد.

وی ادامه داد: ما وابسته به کسی نیستیم اما اگر کسی بخواهد آرتمیا تولید کند نیازی به سخن گفتن ندارد باید به آن عمل کند.

این مقام مسئول با اشاره اقدامات مهم در جهت تولید آرتمیا بیان کرد: اولین گام در آذربایجان‌غربی و در شهرستان فسندوز راه اندازی زمینی به وسعت 10 هکتار برای تولید سیست و بیماس آرتمیا است در پی آن کرمان نیز به راه افتاده است.

نیکویی‌فر افزود: در حال حاضر نیز پروژه استفاده از آب‌های نا‌متعارف را در دست اجرا داریم و در استان‌های‌ گلستان، مازندران، قزوین و حوزه دریاچه ارومیه، دریاچه نمک قم استعداد یابی‌های لازم را انجام دادیم و در دست اجرا برای پرورش ارتمیا هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تولید آرتمیا در خوزستان انجام شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر می‌خواهیم در آب‌های نامتعارف خوزستان و آب‌های خروجی مزارع آرتمیا تولید کنیم که این کار شدنی و در حال حاضر در دست انجام است که می‌خواهیم آن‌ را نیز توسعه دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: سخن گفتن کافی نیست زیرا 100 سال است آرتمیا در کشور تولید می‌شود و این کار مرد عمل می‌خواهد.

نیکویی‌فر با بیان اینکه به‌صورت عملی به شیلات‌ها کمک کردیم عنوان کرد: ما یک منبع خدادادی به‌نام دریاچه ارومیه داریم که علاوه بر رفع نیازهای کشور می‌تواند به‌عنوان منبعی برای تولید درآمد باشد.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور ادامه داد: کسانی که از ظرفیت تولید سخن می‌گویند باید جا و مکان این کار را نیز مشخص کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید