17:15|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آذر 1398 - 06:47
کد خبر: 13370

کش و قوس قیمت‌ در بازار بی‌نظارتی‌ها

بنا به‌گفته مسئولین نظارت 100 درصدی در بازار وجود دارد اما همه این‌ها در حالی است که قیمت‌ بسیاری از کالاها از جمله اقلام اساسی نسبت به هفته گذشته چند برابر شده و صدای مردم را درآورده است.
کش و قوس قیمت در بازار بی‌نظارتی‌ها

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، در پی افزایش قیمیت بنزین اتفاقات بسیاری در کشور افتاد اما هیچ کدام نتوانست امنیت کشور را به خطر بیاندازد اما قیمت دیگر کالاها را چرا!

البته می‌شد حدس زد به روال سال‌های گذشته به تاثیر ازافزایش قیمت سوخت، قیمت تمام شده برخی از کالاها که به شبکه حمل و نقل وابسته هستند نیز درصدی افزایش داشته باشد، اما مسئولین مدام از کنترل بازار و قیمت‌ها خبر داده و به مردم اطمینان می دهند که کنترل‌های نظارتی بر بازار حاکم است، این درحالی است که پس از کش و قوس‌های فراوان برای مقابله با گرانفروشی‌ها، به ظاهر این روند سیر صعودی در پیش گرفته است.

مسئولان اقتصادی جامعه باید بر این امر آگاهی داشته باشند که روند تغییر قیمت‌ها در پی تغییر قیمت سوخت، در بازه زمانی طولانی مدت تاثیر خود را بر قیمت نهایی کالا و اقلام می گذراد و بر همین اساس کنترل بازار نباید طریح مقطعی و یا یک هفته‌ای باشد چراکه هستند سودجویانی که از آشفته بازار قیمت ها در جهت ایجاد مشکل برای تامین کالاهای اساسی مردم استفاده می کنند.

خبرنگار باریش در بررسی میدانی از بازار مایحتاج روزانه مردم متوجه این موضوع شده که قیمت برخی از اقلام مصرفی روزانه مردم که تا یک هفته گذشته قیمت متعادل و عادلانه ای داشتند امروز بقه لطف سودجویی ها و نبود نظارت ها با قیمت های چند برابری عرضه می شود تا جایی که مردم ترجیح می‌دهند فعلا این اقلام را از سبد مصرفی خود حذف کنند تا شاید قیمت‌ها متعادل‌تر شود.

مسئولین اقدامی برای کنترل بازار کنند

رویا یکی از مخاطبان باریش نیوز، با ارسال پیام مردمی و گلایه از قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: برای خرید خانه را ترک کرده بودند که شاهد چند برابر شدن قیمت‌ها شدم.

این مخاطب باریش نیوز گفت: کلم بروکلی از اقلامی است که هفته گذشته 4هزار و 500 تومان قیمت داشت اما این هفته همین کالا را با قیمت 11 هزار تومان از بازار خرید کردم.

وی ادامه داد: قیمت پنیر کوزه نیز بسیار افزایش یافته و با 85 هزار تومان با گوشت برابری می‌کند و با این وضعیت قیمت‌ها و کمبود درآمد خانواده‌ها در تامین مخارج عادی نیز در مضیقه قرار می‌گیرند.

رویا این مخاطب باریش با گلایه از مسئولین خاطرنشان کرد: مسئولین که دم از کنترل بازار می‌زنند لطفا شاهد این وضعیت باشند که ما دیگر حتی توان خریدن نان خالی را هم نداریم.

قیمت‌ها نیازمند بازرسی جدی است

یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری شبنم گفت: قیمت گوجه‌فرنگی بسیار افزایش یافته و به حدی رسیده که دیگر رغبتی برای خرید  و بازار رفتن نداریم.

این مخاطب باریش نیوز ادامه داد: تنها قیمت گوجه فرنگی افزایش نیافته و قیمت پوشاک نیز بسیار افزایش چشم گیری یافته است.

وی با اشاره به اینکه هر کس برای خود قیمتی تعیین می‌کند خاطر نشان کرد: قیمت‌ها در بازار کاملا سلیقه‌ای شده است و قیمت یکسانی در بازار وجود ندارد.

قیمت برخی میوه‌ها با گوشت مرغ برابر است!

علی با تماس به باریش نیوز اعلام کرد: در سال جاری تولید محصولات کشاورزی بسیار زیاد بود اما با این حال بازهم قیمت سیب بسیار زیاد شده است.

وی ادامه داد: سیب که تا هفته گذشته با قیمت 2 هزار تومان به فروش می‌رسید در حال حاضر با بیش از 10 هزار تومان هم در بازار عرضه می‌شود و با قیمت مرغ برابری می‌کند.

این مخاطب باریش نیوز بیان کرد: چرا باید قیمت سیب در شهر سیب چند برابر افزایش یابد در حالی که ممکن است تا سال آیند فاسد و دور ریخته شوند.

علی ادامه داد: این قیمت‌ها اصلا منصافه نیست و نظارت مسئولین را می‌طلبد.

با توجه به تمامی این گفته‌ها می‌تواند دریافت بازار آنقدر هم تحت کنترل نیست و نیازمند نظارت جدی و 100 درصدی مسئولین ذی‌ربط است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید