13:18|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1398 - 08:21
کد خبر: 13367
یادداشت:

جای خالی نظارت‌های مستمر در بازار

مسئولان پی در پی در گزارشات و اطلاع رسانی‌های خود اعلام می‌کنند که هیچ‌گونه افزایش قیمت در بازار وجود ندارد اما عکس این موضوع در بازار مشاهده می‌شود و جای نظارت‌های مستمر در بازار خالی است.
جای خالی نظارت‌های مستمر در بازار

سرویس اقتصادی باریش نیوز، تشدید شرایط نابسامان اقتصادی باعث شد تا گذران معیشت مردم با سختی مواجه شود و این روند سخت گرانی در بازار همچنان ادامه دارد.
با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و عدم نظارت بر قیمت‌های سلیقه‌ای در سطح شهر، تعادل در بازار بر هم زده شده و هر فردی به دلخواه خود اقدام به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی کرده است.
افزایش قیمت‌های بی رویه کالاهای اساسی اختلال بزرگی در زندگی مردم ایجاد کرده و برخی افراد دیگر توان خرید کالاهای مهم و ضروری زندگی خود را ندارند.
با این حال چند روزی است که بعد از افزایش قیمت بنزین، نظارت و بازرسی از بازار با قدرت بیشتری در حال انجام است و بازرسان در مناطق مختلف شهر از مغازه‌ها بازرسی و نظارت می‌کنند تا در صورت گرانفروشی و افزایش قیمت بی رویه کالا با فروشندگان برخورد کنند.
افزایش قیمت کالاهای اساسی در سطح بازار در هفته‌های اول مشاهده نمی‌شود و مسئولان نیز در اطلاع رسانی‌های پی در پی خبر از قیمت‌های ثابت در بازار گزارش و عنوان می‌کنند که هیچ‌گونه گرانی در بازار وجود ندارد.
اما وقتی چرخی در بازار می‌زنیم قیمت‌های متفاوت و متغییر در بازار را مشاهده می‌کنیم.
مطالبات مردم در مورد گرانی و افزایش بی رویه قیمت در بازار گویای آن است وقتی درآمد مردم در مشاغل مختلف تغییر نکرده و افزایش نداشته است پس چرا مسئولان و متولیان از بروز گرانی در بازار جلوگیری نمی‌کنند.
در آمد کم مردم و در کنار آن افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار بیداد می‌کند و مردم دیگر توان خرید و تأمین نیازهای اساسی در منزل را ندارند.
نظارت و بازرسی در سطح شهر باید به صورت مستمر انجام شود و محدود به زمان و تحولات خاص اقتصادی نباشد.
چرا که در روزهای اخیر و قبل از گرانی بنزین خبری از بازرسی و نظارت در بازار وجود نداشت و شاید به صورت محدود و بسیار کم این کار صورت می‌گرفت.
  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید