13:04|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1398 - 07:53
کد خبر: 13365
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد:

ایجاد درآمد پایدار بر پایه مدیریت علمی و عملی

باید شرایط را طوری مهیا کنیم تا تصمیماتی که در شهر گرفته می‌شود در راستای ایجاد درآمد پایدار بر پایه مدیریت علمی و عملی در شهرها باشد.
ایجاد درآمد پایدار بر پایه مدیریت علمی و عملی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آیدین رحمانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، امروز در شانزدهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در ارومیه با توجه به اینکه اولویت‌ها باید در مدیریت شهری بازنگری شود، گفت: ‌تاکنون در بحث مدیریت و تامین منابع شهرداری‌ها درآمد پایداری شکل نگرفته است و باید برای تحقق اهداف در مدیریت شهری یک برنامه ریزی و ریل گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: با افزایش شهر نشینی تصمیماتی که در شهر ها گرفته می شود اهمیت خود را بیش از پیش نمایان می کند و این موضوع می طلبد تا با برنامه ریزی مناسب و ورود افراد متخصص و دلسوز به بحث مدیریت شهری بتوانیم مسیری را تعریف و راه اندازی کنیم تا همزمان با توسعه و عمران شهرها مهم تر از آن رضایت مردم را جلب کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت شهری با بحث درآمد زایی گره خورده است، خاطر نشان کرد: اولویت‌ها در مدیریت شهری بایستی تغییر پیدا کند و نگاه درآمد زایی شهرداری‌ها که از ضرورت‌های اصلی در بحث نگهداری و مدیریت شهری است با لحاظ 2 اصل اساسی افزایش و ارتقاء درآمدها بر اساس درآمدهای پایدار و کاهش هزینه ها است که متاسفانه در مقایسه با کشورهای مختلف جهان ما شهرها را گران نگهداری می‌کنیم.

رحمانی با بیان اینکه یکی از آفت‌های مدیریت شهری موضوع تامین اعتبار برای پرداخت حقوق پرسنل، چگونگی پرداخت هزینه‌های جمع آوری پسماند و خدمات شهری است که قابل چشم پوشی نیست، اظهار کرد: باید از تجارب شهرداران شهرهای موفق و خود گردان در اقصی نقاط دنیا استفاده کرد.

وی گفت: باید شرایط را طوری مهیا کنیم تا تصمیماتی که در شهر گرفته می‌شود در راستای ایجاد درآمد پایدار بر پایه مدیریت علمی و عملی در شهرها باشد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود اعلام کرد: بحث مهندسی شهرسازی علاوه بر مبنای علمی پایه و اساس هنری نیز دارد و بایستی معماری ایرانی و اسلامی در مدیریت های شهری در راستای جلب رضایت و سلایق و فرهنگ مردم آن منطقه لحاظ شود.

رحمانی مدیریت شهری و شهر سازی را فرا بخشی دانست و ادامه داد: تمامی مهندسان شهرساز برای حل مشکلات و تامین نیاز جوامع شهری راه جدیدی را در پیش گیرند و در راستای برنامه های دولت، مدیریت شهری را یاری رسانند.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان منتخبین مردم در مباحث مدیریت شهری، نقش اساسی دارند و باید با فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم به مشارکت پذیری و تاثیرگذاری آن و جامعه در مباحث شهری را ارتقا داد.

رحمانی حرکت مدیریت شهری را به سمت ایجاد شهرهای نسل دوم ضروری دانست و افزود: در پهنه‌های مختلف کشور ما استعدادهای فراوان برای ایجاد شهرهای جدید با کارکردهای اقتصادی نظیر کشاورزی، آموزشی، تحقیقاتی و فن آوری‌های نو و بازرگانی و جهانگردی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با بهره گیری از این ظرفیت ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین در بخش های کشاورزی، بازرگانی، گردشگری بستری مناسب برای سرمایه گذاری دائم ساخته و در قالب نسل نو شهرهای جدید شهری پایدار، نوگرا و آینده نگر ایجاد کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید