10:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1398 - 06:32
کد خبر: 13352
یادداشت:

واقعیت‌های مجازی شده

در سال‌های اخیر، همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه هوشمند و در دسترس بودن اینترنت‌های پرسرعت درکنار برنامه‌های جذاب و البته کاربردی، زمینه را برای تغییر سبک زندگی فراهم کرد.
واقعیت‌های مجازی شده

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تلفن‌های هوشمند و فضای مجازی مفاهیم جدیدی نظیر کسب‌و‌کار مجازی را ارائه کردند که از آن می‌توان به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد.

ارتباط‌های بشری به لطف اینترنت‌های همراه به شکل انقلابی بهبود و توسعه یافتند و مزایای دیگری دارد که همه‌ خوانندگان بهتر از نگارنده از آن مطلع هستند اما با این‌حال فضای مجازی جنبه‌های تیره‌ای نیز دارد که جامعه بشری را تحت‌الشعاع قرار داده و مهم‌ترین آن شاید سست شدن روابط گرم خانوادگی و تجمل‌گرایی باشد.

کودکان بازی‌های رایانه‌ای را به فعالیت‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند، جوانان در گفتمان‌های مجازی به تناسب احساس بهتری دارند تا تعامل‌های اجتماعی و واقعی، پدرها و مادرها با بهانه‌های مجازی در وظیفه والدینی خود کوتاهی می‌کنند.

رفتارهای ناصحیح و اشتباهی که طی چندسال اخیر به جامعه القاء و باعث عوض شدن تدریجی هنجارهای اجتماعی و شخصی شده و سبب بروز و افزایش مشکلات رفتاری در سطح جامعه شده است.

تمام ما شاهد هستیم که بسیاری از افراد جامعه از هر گروه سنی دچار یک اعتیاد نسبی به فضای مجازی شده‌اند و بدون اینترنت پرسرعت یک خلاء رفتاری و بیتابی را حس می‌کنند.

شاید شما جزء کسانی باشید که زنجیرهای نامرئی شبکه‌های اجتماعی بر دستانتان را انکار کنید اما با توجه به اختلالات اخیر میزان وابستگی‌ها را می‌توان به راحتی سنجید.

محدودسازی‌های اخیر در بخش اینترنت گرچه افرادی را به ظاهر متضرر کرد اما این توفیق اجباری موارد مثبتی هم در بردارد، اکنون به شکل موقتی به زندگی بدون شبکه‌های اجتماعی با تعدد کاربر برگشته‌ایم و امید است بعد از رفع اختلالات اینترنتی افسار فضای مجازی را خود به دست بگیریم و با کنترل بیشتر دوباره طعم زندگی واقعی را به مانند نسل‌های قبلی بچشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید