15:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1398 - 06:09
کد خبر: 13351
مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

پیگیری افزایش تجهیزات جدید در راه آهن ارومیه

سرمایه گذاری در زمینه خرید واگن و تجهیزات سالن‌های مسافری نیز در دست پیگیری است و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران مستقر در استان  با راه آهن همکاری لازم را داشته باشند.
پیگیری افزایش تجهیزات جدید در راه آهن ارومیه

شاپور ارسلانی، مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: ایجاد اداره کل راه آهن در ارومیه در حیطه اختیارات راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و در حال حاضر مصوبات اولیه انجام شده و جهت تأیید به سازمان امور استخدامی کشور ارسال شده است.
وی افزود: حداکثر ظرفیت در ناوگان موجود راه آهن ارومیه، حرکت قطار در گذشته در طول یک هفته دو بار اتفاق می‌افتاد و در حال حاضر به سه مرتبه در طول یک هفته افزایش پیدا کرده است.
این مسئول ادامه داد: از تهران درخواست شده است که در حد توان سفرهای ریلی راه آهن ارومیه را به صورت روزانه افزایش دهیم که این درخواست در دست بررسی است و مقرر شده است که در صورت امکان به راه آهن ارومیه اطلاع دهند که  آیا امکان افزایش سفر به صورت روزانه وجود دارد یا نه و همچنین این امر هم اینک قطعی نشده است.
وی گفت: سرمایه گذاری در زمینه خرید واگن و تجهیزات سالن‌های مسافری نیز در دست پیگیری است و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران مستقر در استان  با راه آهن همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرعامل راه آهن آذربایجان‌ تصریح کرد: طبق آمار و ارقامی که از مسافران راه آهن صورت گرفته است به صورت میانگین روزانه بین 200 الی 220 نفر در راه آهن ارومیه تردد می‌کنند و سفرهای ریلی نیز بدون خطر انجام می‌شود.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید