21:08|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1398 - 09:09
کد خبر: 13295
باریش گزارش می‌دهد:

بزرگترین پروژه شهری ارومیه در آستانه بهره‌برداری

تقاطع غیرهمسطح آذربایجان که به عنوان بزرگترین پروژه عمران شهری از آن یاد می‌شود، در آستانه تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.
بزرگترین پروژه شهری ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تقاطع غیرهمسطح آذربایجان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر ارومیه که در حال حاضر یکی از باندهای آن افتتاح شده است.
طرح تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با هدف کاهش بار ترافیکی در محدوده جاده مهاباد مطرح شد و به گفته مسئولان شهری بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح آذربایجان تا حد زیادی در مهار بار ترافیکی این شهر می‌تواند تأثیر گذار باشد.

تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در مسیر کمربندی ارومیه، ورودی ارومیه از سمت مهاباد و اشنویه، خیابان والفجر احداث که موجب کاهش ترافیک در این منطقه از شهر می‌شود.

این تقاطع آخرین تقاطع غیرهمسطح بر روی کمربندی میانی شهر ارومیه با ۱۵ تقاطع غیرهمسطح و ۲۲ کیلومتر طول است.

با توجه به اینکه هم اکنون یک سمت باند به بهره برداری رسیده برای اینکه بتوانندبا بهره برداری باند دوم از حجم ترافیک بکاهند باند برگشت را تا پایان سال دو طرفه کردند.

روگذر ورودی ارومیه از سمت مهاباد تا پایان سال دوطرفه می‌شود

کاظم زوار، معاون امور عمرانی شهردار ارومیه گفت: روگذر ورودی ارومیه از سمت مهاباد که در قالب پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان اجرایی و تا پایان امسال دوطرفه می‌شود.

وی افزود: سه چهارم این پروژه که یک کیلومتر طول دارد، تاکنون به اجرا درآمده و یک چهارم باقیمانده نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی شهردار ارومیه ادامه داد: مسیر یک طرفه ورودی شهر ارومیه از سمت مهاباد طی حدود ۲ سال گذشته به بهره برداری رسیده و در حال حاضر از آن استفاده می شود و راه اندازی مسیر برگشت از خیابان والفجر به سمت مهاباد نیز از جمله درخواست‌های مهم شهروندان از مدیریت شهری است که با تمام توان در حال اجرای آن هستیم.

زوار بیان کرد: مهمترین و پرترافیک ترین مسیر در تقاطع غیرهمسطح آذربایجان به مسیر والفجر – جاده مهاباد اختصاص دارد که اتمام تقاطع غیرهمسطح در این مسیر می تواند به کاهش قابل توجه ترافیک منجر شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح آذربایجان از اواسط سال ۱۳۹۳ ادامه داد: این طرح در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور عمرانی شهردار ارومیه گفت: این طرح که یکی از بزرگترین طرح های عمرانی شمال غرب کشور به شمار می رود، دارای پنج پل روگذر و ۲ پل زیرگذر است که در صورت اتمام کامل آن، شاهد روان شدن ترافیک در مسیر ورودی شهر ارومیه از مسیر مهاباد و اشنویه خواهیم بود.

کاهش ترافیک شهری با افتتاح تقاطع غیرهمسطح آذربایجان

سال گذشته محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه گفت: تقاطع غيرهمسطح آذربايجان شامل چهار فاز است كه فاز اول آن به طول 910 متر با عرض 11 متر به بهره برداری رسيده است.
وی اضافه كرد: اين فاز بيشترين تاثير را در كاهش ترافيک ورودی شهر اروميه از مسير مهاباد دارد و موجب تسهيل ورود و خروج شهروندان از جاده مهاباد شده است.
شهردار ارومیه بيان كرد: روند تكميلي تقاطع غير همسطح آذربايجان ادامه دارد و بودجه لازم براي به اتمام رساندن اين پروژه از سوی شورای اسلامی شهر اروميه در نظر گرفته‌ شده است.
حضرت‌پور ادامه داد: بر اساس اسناد خزانه كه از طرف دولت ابلاغ می‌شود، اعتبارات پروژه پل آذربايجان شهرداري اروميه تخصيص‌يافته و مشكلی در بودجه و تخصيص اعتبار وجود ندارد.
شهردار اروميه افزود: امسال 12 هزار و 700 ميليارد ريال اعتبار هزينه اي و عمراني براي شهرداري اروميه تصويب شده كه 84 درصد، معادل 10 هزار ميليارد ريال آن عمراني است.

بهره‌برداری از تقاطع آذربایجان مطالبه عمومی

یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری علی با اشاره به اینکه این تقاطع می‌تواند بسیاری مشکلات ترافیک را حل کند اظهار کرد: با بهره‌برداری این تقاطع بسیاری از مشکلات ما در بحث ترافیک حل می‌شود.

وی در ادامه گفت: از زمانی که باند برگشت به بهره‌برداری رسیده تا حدودی کار برای ما راحت شده است.

این مخاطب باریش افزود: در حال حاضر خبر می‌دهند که باند دو طرفه می‌شود این کار بازهم مشکلاتی را دارد امیدواریم باند بعدی نیز هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

با توجه به تمامی گفته‌ها این اقدامات برای شهر و راحتی شهروندان بسیار موثر است به شرطی به موقع به بهره‌برداری برسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید