21:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1398 - 07:24
کد خبر: 13291
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

مرتفع شدن مشکل گوجه‌کاران با آغاز صادرات در ارومیه

آغاز روند صادرات به کشورهای همسایه باعث مرتفع‌شدن بخشی از مشکل گوجه‌کاران در ارومیه شده است.
مرتفع شدن مشکل گوجه‌کاران با آغاز صادرات در ارومیه

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر صادرات گوجه ارومیه به شهرهای مختلف کشور عراق انجام می شود و این امر باعث شده تا بخش مهمی از مشکل گوجه‌کاران شهرستان ارومیه که ماه گذشته با مشکل قیمت پایین این محصول روبرو بودند، برطرف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوجه‌فرنگی تولیدی شهرستان ارومیه به سبب مرغوبیت و ارتقای کیفیت در بسته بندی مشتریان خاصی در کشورهای همسایه دارد، افزود: افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی به سبب افزایش روند صادرات است.

عزتی همچنین در ادامه به مشکل قیمت پایین برخی از محصولات کشاورزی در هفته‌های اخیر مانند گل‌کلم در بازار اشاره کرد که باعث متضرر شدن کشاورزان می‌شد و افزود: با تدابیری که مسئولان به کار گرفتند در حال حاضر این محصول با قیمت بالای 2 هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه با تأکید بر اینکه در حال حاضر کمبودی در تأمین میوه و تره‌بار در ارومیه وجود ندارد، با آغاز برداشت سبزی و تره‌بار کشت شده در جنوب کشور در هفته‌های اخیر قیمت این محصول نیز در بازار معتدل می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید