14:19|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1398 - 06:17
کد خبر: 13289
یادداشت:

تکریم ارباب‌رجوع، شرط خدمت‌رسانی به مردم است

یکی از شروط اصلی در خدمت‌رسانی بهتر به مردم رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع است.
تکریم ارباب‌رجوع، شرط خدمت‌رسانی به مردم است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از رازهای موفقیت در بنگاه‌های اقتصادی را می توان مخاطب شناسی و نیازسنجی به موقع مشتریان دانست، چرا که حجم گردش مالی آن‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با نحوه تعاملشان با مشتریان دارد اما برخی اوقات شاهد هستیم رفتار حرفه‌ای جهت جلب رضایت ارباب‌رجوع در برخی ادارات و سازمانهای دولتی به دلایل بسیار به فراموشی سپرده می شود.

صبر و حوصله، پاسخگویی به موقع، حضور مستمر در محل کار، ارائه راهنمایی‌های مفید و راه انداختن کار مراجعین وظیفه اولیه یک کارمند در سازمان‌های دولتی است چرا که به گفته معمار کبیر انقلاب، مردم ولی نعمت انقلاب هستند و تکریم ارباب رجوع شرط اصلی برای خدمت به مردم است.

در این بین هستند کارمندانی که به ظاهر رسیدگی به کار مردم جزو اولویت‌های کاریشان نیست و تصور می‌کنند رضایت و یا عدم رضایت ارباب‌رجوع هیچ تغییری در وضعیت کارمند ایجاد نمی‌کند پس ارباب‌رجوع باید با تمام قوانین شخصی کارکنان دولت کنار بیایند تا کارش به عقب نیافتد.

رفتار حرفه‌ای و حسنه مهم‌ترین فاکتور شکوفایی و پیشرفت یک کسب و کار است و در صورت عدم رعایت آن عواقبش باعث ضرر خود صاحبان کسبه می‌شود پس بهترین راهکار تنظیم یک سیستم بازخورد محور است، به زبان ساده‌تر یعنی کسی که کارش گیر اداره‌ای است بتواند نظر خود درمورد رفتار کادر اداری سازمان دولتی یا حتی شرکتی در بخش خصوصی به شکل الکترونیکی ثبت کند، البته به شرط آنکه ثبت نظرهای مثبت یا منفی بتواند در بهبود عملکرد پرسنل تاثیر داشته باشد و فرایندی فرمالیته و صوری نباشد.

روش نظرسنجی مستمر از مشتریان و ارباب رجوع امروزه توسط برخی سیستم‌های اداری و شرکت‌های بخش خصوصی برای ارتقای سطح خدماتشان اجرایی شده، گرچه هنوز تا رسیدن به ایده آل‌ها فاصله زیاد است اما می‌شود به توسعه این روش برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم امیدوار بود.

گفتنی است؛ رفتار کادر اداری و اجرایی در هر بخشی که باشد اگر هدفش انجام کار برای گره‌گشایی از مشکل مردم و خدمت‌رسانی بهتر به اقشار مختلف بدون چشم‌داشت و اغماضی باشد ستودنی است و بدون شک نمونه‌هایی از این دست افراد در پیکره اشتغال استان کم نیستند که باید به عنوان الگو و نمونه معرفی شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید