11:31|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1398 - 09:12
کد خبر: 13273

ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز ارومیه زیر تیغ قانون

ساخت‌و‌سازهای که به صورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی ارومیه انجام گرفته زیر تیغ قانون قرار گرفتند.
ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز ارومیه زیر تیغ قانون

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از معضلاتی که در چند سال گذشته باعث تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان شده و چهره طبیعت بکر روستاها را دچار تغییر و تحول ‌ای قابل تأمل کرده، ساخت و سازهایی است که به صورت غیرمجاز در این ارضی قدعلم کردند.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در حاشیه رودخانه‌‌ها در کنار مشکلاتی که باعث بر هم خوردن بافت جغرافیای طبیعی روستا می‌شود، در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه می‌تواند، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی در ماه‌های گذشته در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بارها به متخلفان هشدار داده و در هفته های گذشته شاهد برخورد جدی مسئولان با این نوع ساخت‌و‌سازها در ارومیه بودیم.

ساختمان‌های ویلایی با متراژهای بزرگ که در زمین‌های کشاورزی سربرآورده‌اند و در عمل باعث شدند تا زیست طبیعی و فیزیولوژیک مناطق روستایی با کاهش تولیدات کشاورزی و باغداری با خطرات جدی مواجه شود.

دستگاه قضایی استان در راستای اجرای حکم تبصره دو ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی در ماه‌های اخری اقدام به قلع و قمح ساخت‌و‌سازهایی کرده که به صورت غیرمجاز در این اراضی احداث شده است.

افرادی که در پی سوء استفاده از موقعیت های بکر اراضی کشاورزی روستاها هستند باید بدانند که نتیجه کارشان به صورت مستقیم زیرتیغ قرار دارند و قانون به صورت جدی با آنها برخورد می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید