09:45|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1398 - 08:52
کد خبر: 13269
دکتر بوتراب در گفت‌و‌گو با باریش:

سن ایده‌آل برای ارتودنسی در کودکان از 12 سال است

سن مناسب برای ارتودنسی در کودکان بین 12 تا 14 سال است ولی در بزرگسالی از هر سنی می‌توان ارتودنسی را شروع کرد.
سن ایده‌آل برای ارتودنسی در کودکان از 12 سال است

دکتر مینا بوتراب، جراح دندانپزشک و مشاور در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: همه انسان‌ها به طور طبیعی دندان‌های صاف و مرتبی ندارند و بسیاری با کمک ارتودنسی توانسته‌اند، لبخندی زیبا به دست آورند.

وی افزود: ارتودنسی به دلایل مختلفی انجام می‌شود که تنها یکی از آنها زیباسازی و افزایش اعتماد به نفس بیمار است و بقیه مربوط به افزایش سلامت دهان و دندان می‌شود.

بوتراب ادامه داد: طبق گزارش  AAO نامرتبی دندان‌ها می‌تواند باعث سختی در صحبت کردن و جویدن، فرسوده شدن مینای دندان‌های سالم و فشار فراوان به بافت لثه و استخوان‌های اطراف شود، به علاوه تمیز کردن دندان‌های کج و روی هم رفته دشوار بوده و از این رو بیمار را در معرض کرم‌خوردگی و بیماری‌های لثه قرار می‌دهد.

این جراح در پاسخ به این سوال که چه کسانی نیاز به ارتودنسی دارند، تصریح کرد: تنها دندان پزشک یا متخصص ارتودنسی می‌تواند تشخیص دهد که بیمار نیاز به ارتودنسی دارد یا خیر. پزشک این کار را به کمک ابزار‌های خاصی که شامل سوابق بیماری‌های دندان و استفاده از دارو‌های مختلف، معاینه بالینی، مدل‌های گچی ساخته شده از دندان بیمار، عکس‌برداری با اشعهX هستند، انجام می‌دهد و سپس بر این اساس برنامه درمانی آغاز می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که مشکل ارتودنسی دارند می‌توانند در هر سنی ارتودنسی ثابت را انجام دهند اما سن ایده‌آل برای ارتودنسی ۱۰ تا ۱۴ سال است.

بوتراب اضافه کرد: در این سنین سر و دهان هنوز در حال رشد هستند و دندان‌ها بیشتر مستعد صاف شدن هستند، با این وجود، به دلیل اینکه تغییر ظاهری صورت کودکان در طی این چند سال ارتودنسی می‌تواند باعث تخریب روحیه شان شود، باید قبل از نصب بریس‌ها با فرزندانتان درباره ی این مشکل صحبت کنید.

این جراح دندانپزشک، یادآور شد: ارتودنسی تنها مختص کودکان نیست و امروزه بزرگسالان بیش از پیش به درمان‌های ارتودنسی علاقه پیدا کرده‌اند و برای اصلاح مشکلات دندان و بهبود لبخندشان به متخصصان ارتودنسی مراجعه می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید