21:53|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 - 10:28
کد خبر: 13260
باریش گزارش می‌دهد:

ارومیه از نبود میدان میوه و تره‌بار مدرن رنج می‌برد

میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه از فضای بسیار محدوی برخوردار است و نیاز است که یک محل مناسب و مدرن با امکانات مجهز در این شهر احداث شود.
ارومیه از نبود میدان میوه و تره‌بار مدرن رنج می‌برد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، میادین میوه و تره‌بار یکی از مهم‌ترین مکان‌های خرید و فروش محصولات کشاورزی هستند و بسیاری از مردم و مغازه‌داران برای تأمین میوه و تره‌بار و اقلام کشاورزی به این مکان مراجعه می‌کنند.
میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه نیز سالیان سال است که در محدوده شهر در حال فعالیت است و روزانه هزاران تن از اقلام کشاورزی در این میدان خرید و فروش می‌شود.
با توجه به اینکه در فصل تابستان حجم زیادی از بار به میدان میوه و تره‌بار ارومیه وارد می‌شود از این رو این مکان با بیش از 300 غرفه پاسخگوی نیاز مردم نیست و جا دارد که اهتمام ویژه مسئولان برای گسترش آن صورت گیرد.
در فصل تابستان که بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی بسیار داغ است، حجم بسیار زیادی از وانت‌بارها، برای فروش محصولات کشاورزی وارد میدان میوه‌و تره‌بار می‌شود و این عامل باعث شده تا ترافیک سرسام آوری به وجود آید.
محل جدید میدان میوه و تره‌بار ارومیه در انتظار گسترش محل احداث
قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میدان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد گسترش میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر میدان کنونی میوه و تره‌بار شهر ارومیه جوابگوی نیاز متقاضیان نیست و ضروری است که این مکان گسترش یابد.
وی افزود: مکانی برای توسعه و گسترش میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه در جاده شهید کلانتری به مساحت 50 هکتار در نظر گرفته شده است اما این مساحت نیز جوابگوی حجم زیادی از واردات محصولات کشاورزی نیست.
عزتی گفت: اطراف مکانی که برای احداث میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه در نظر گرفته شده است بسیار بزرگ است و جا دارد که مکان در نظر گرفته شده را به 100 هکتار افزایش دهیم تا بتوان در آن محل یک میدان میوه و تره بار مدرن راه‌اندازی کنیم.
و محدودیتی در این محل برای گشترس زمین در نظر گرفته وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای گسترش مساحت زمین مورد نظر وجود ندارد تصریح کرد: نیاز است تا در محل جدید احداث میدان میوه و تره‌بار ارومیه، پایانه صادراتی، سردخانه، زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی، احداث چندین باسکول وجود داشته باشد.
رئیس اتحادیه میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه افزود:  این مکان برای احداث به شهرداری واگذار شده است اما در حال حاضر اقداماتی برای احداث انجام نشده و نیاز به گسترش دارد که در این صورت می‌تواینم یک میدان میوه و تره‌بار مدرن در این مکان ایجاد کنیم.
فضای محدود میدان میوه و تره‌بار ارومیه تردد را سخت کرده است
مجتبی یکی از غرفه‌داران در میدان میوه و تره بار شهر ارومیه می‌گوید: فضای کنونی میدان میدان و تره‌بار شهر ارومیه بسیار محدود است و در فصل برداشت محصولات کشاورزی با مشکل تردد در این محل مواجه هستیم. 
وی افزود: ارومیه نیاز مبرم به احداث میدان میوه و تره بار جدید دارد چرا که حجم ورود محصولات کشاورزی زیاد و فضا بسیار محدود است.       
نبود امکانات لازم و ضوروی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه
محسن از کشاورزان شهر ارومیه می‌گوید: میدان میوه و تره‌بار شهر ارومیه امکانات مدرن و مناسبی برای تبادل واردات و صادرات محصولات کشاورزی ندارد و این امر باعث شده تا مردم با مشکل مواجه شوند.
وی ادامه داد: اکثر شهرهای که کشت محصولات کشاورزی رونق چندانی در آن مناطق ندارد دارای میادین مدرن میوه و تره بار هستند که این امر باید در ارومیه نیز عملی شود.  
آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات است و در این منطقه اقلام با کیفیت کشاورزی تولید و به بازار عرضه می‌شود.
ایجاد میدان میوه و تره‌بار مدرن در شهر ارومیه تا حد زیادی به تسهیل در خرید و فروش محصولات کشاورزی کمک می‌کند و زمینه خود کفایی در این منطقه را فراهم می‌سازد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید