19:40|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1398 - 11:57
کد خبر: 13255
با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو:

نیروگاه برق آبی سردشت وارد مدار شد

ساعتی پیش نیروگاه برق آبی سردشت با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو که امروز مهمان مردم آذربایجان‌غربی هستند، به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه برق آبی سردشت وارد مدار شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، صبح امروز همزمان با سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان، وزیر نیرو به آذربایجان‌غربی، نیروگاه برق آبی سردشت به بهره‌برداری رسید و وارد مدار شد.

این نیروگاه برق‌آبی با هدف کمک به پیک بار مصرفی احداث شده و دارای سه واحد ۵۰ مگاواتی است که توان تولید ۴۲۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

گفتنی است بنا به گفته مسئولان نیروگاه، با وارد شدن برق این نیروگاه به شبکه که با هزینه سه هزار میلیارد ریالی بر روی سد سردشت با حجم مخزن ۳۸۰ میلیون مترمکعب احداث شده در مجموع ۱۵۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

این نیروگاه دارای یک خط رفت و برگشت به شهرهای سردشت و پیرانشهر بوده و به شبکه برق آذربایجان‌غربی متصل است.

هدف از اجرای این پروژه کنترل و مهار آب‌های سطحی و مرزی، تامین آب کشاورزی و شرب شهرهای سردشت و ربط، بهره‌برداری از ظرفیت برق‌آبی روان‌آب‌ها با احداث نیروگاه به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات، ایجاد اشتغال در دوره ساخت و بهره‌برداری و توسعه و رونق گردشگری در منطقه عنوان شده است.

سد سردشت که این نیروگاه برروی آن احداث شده در ۱۵ کیلومتری این شهرستان و برروی رودخانه زاب کوچک ساخته شده و هدف از اجرای آن، بهره‌برداری از ظرفیت برق‌آبی این رودخانه است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید