05:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 10:06
کد خبر: 13241
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

شهر هوشمند نیازمند شهروند هوشمند است

باید فرهنگ‌سازی‌های درست در جهت آگاه و هوشمندسازی شهروندان انجام شود تا از ابزارهای مورد اختیار خود به خوبی استفاده کنند.
شهر هوشمند نیازمند شهروند هوشمند است

یاسر اسدپور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به شاخص‌های شهر هوشمند اظهار کرد: شاخص‌های شهر هوشمند بین‌المللی است و شاخص‌ها ملی نداریم اما هر شهر بنا به شرایط موجود بعضی از این‌ها را معیار خود برای هوشمندسازی قرار داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از زیر ساخت‌های ارومیه برای هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل هوشمند قدم برمی‌داریم افزود: متولی اصلی حمل و نقل شهرداری است و به دنبال کارت یکپارچه شهروندی هستیم و تمام مراحل آن پیش رفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در رابطه با کاربرد این کارت‌ها  یکپارچه گفت: این کارت قابل استفاده برای تمام خدامات شهری مانند اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و در آینده برای تراموا قابل استفاده می‌شود.

اسدپور با اشاره به اپلیکیشن‌هایی که شهرداری برای راحتی مردم طراحی کرده است بیان کرد: یکی از این اپلیکیشن‌ها سامانه نقشه هوشمند ارومیه است که در حاضر نیز قابل دانلود و استفاده بر روی کافه بازار و سایت شهرداری است.

وی ادامه داد: تمام خدمات الکترونیکی و روش‌های استفاده از آن که شهروند می‌تواند به صورت غیر حضوری آن‌ها را انجام دهد بر روی سامانه khedmat.urmia.ir قابل دسترسی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه تمام اپلیکیشن‌ها بر روی سایت موجود و قابل دانلود است خاطر نشان کرد: حدود 14 اپلیکیشن موبایل برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد که در سازمان تولید شده است و این اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های پرداخت عوارض، عوارض نوسازی، عوارض خودرو و عوارض کسب پیشه خود را در این اپلیکیشن‌ها دانلود کنند.

اسدپور افزود: تمام این‌ها برای راحتی شهروندان و جلوگیری از مراجعه حضوری است.

وی با اشاره به پایلوت شهر هوشمند اعلام کرد: بجز شاخص‌های شهر هوشمند مردم نیز باید هوشمند باشند تا کارها آنگونه که باید پیشرفت کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: باید فرهنگ سازی‌های درست برای هوشمندسازی شهروندان انجام شود تا مردم از ابرازهایی که در اختیار آن‌ها است به خوبی استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید