03:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 09:50
کد خبر: 13240
دکتر اکبری در گفت‌و‌گو با باریش:

عفونت خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد

عفونت در دوران بارداری احتمال خطر افزایش زایمان زودرس را افزایش می‌دهد از همین رو مادر باردار در این دوره به طور مرتب ویزیت شده و داروهای تجویز شده پزشک را مصرف کند.
عفونت خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد

لیدا اکبری، دکتر متخصص زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد: آی یودي يك وسيله پيشگيري از حاملگي است كه داخل رحم گذاشته مي‌شود و حتما قبل از جاگذاري معاينه از نظر زخم و عفونت انجام شود اما با توجه به اينكه نخ ايودي با بيرون رحم تماس دارد باعث افزايش ترشحات و افزايش ريسك خونريزي و درد حين قاعدگي و عفونت مي‌شود و افراد با عفونت لگني منع مصرف دارد.

وی ادامه داد: برخی از بیماران به دلیل مشکلاتی که بعد از سقط جنین برایشان پیش می‌آید، از نظر اختلالات هورمونی و رحمی و نیز برای بارداری مجدد بررسی شده و تحت نظر پزشک معالج قرار گیرند.

اکبری در پاسخ به این سوال که آیا بارداری با پرولاکتین بالا امکان پذیر است، تصریح کرد: در بیشتر مواقع سطح بالای هورمون پرولاکتین باعث اختلالات قاعدگی و تخمک گذاری میشه و با تجویز دارو و نرمال شدن سطح هورمون اختلالات اصلاح می‌شود.

اکبری با اشاره به طریقه صحیح مصرف قرص ویتاگنوس، گفت: مصرف این قرص هر دوازده ساعت يك عدد از روز ١٤ تا شروع قاعدگی است ولي بسته به علايم مي‌توان روزانه نيز تا 2 تا سه ماه استفاده كرد.

این پزشک متخصص زنان در پاسخ به این سوال که تزریق پنی‌سیلین برای رفع عفونت دندان در هفته‌های اول بارداری می‌تواند برای جنین مضر باشد یا نه، خاطرنشان کرد: بهتر است تا سه ماهه دوم بارداری تزریق پنی‌سیلین به تاخير انداخته شود ولي در مواقع اورژانسي و عفونت در سه ماهه اول هم مي‌توان درمان آنتي بيوتيكي و اقدامات دندانپزشكي انجام داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید