22:15|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 09:29
کد خبر: 13239
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

ضعف‌های مدیریتی و حقوقی تله‌کابین ارومیه را متوقف کرد

در حال حاضر پروژه تله‌کابین ارومیه به دلیل ضعف‌های مدیریتی و حقوقی متوقف شده است.
ضعف‌های مدیریتی و حقوقی تله‌کابین ارومیه را متوقف کرد

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: تله‌کابین ارومیه به دلیل ضعف‌های مدیریتی و حقوقی دچار مشکلات اساسی شده و از سرمایه‌گذاران، سهام‌داران و مدیران شرکت درخواست شده است تا تکلیف پروژه را مشخص کنند اما در حال حاضر موفق به تحقق این امر نشده‌ایم.
وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تبدیل فضاهای مناسب موجود در مناطق روستایی به عنوان واحدهای اقامتی و بوم گردی است که در این راستا جلسات مستمری با مسئولان انجام شده است و بیش از 80 مورد تقاضای جدید در حوزه بوم گردی وجود داشته که مجوز اولیه صادر شده است.
جباری ادامه داد: 30 مورد از این واحدها به سیستم بانکی معرفی شده که از تسهیلات بانکی برخوردار باشند همچنین تعداد واحدهای بوم گردی نسبت به سال گذشته 10 واحد بیشتر شده و از 14 واحد به 24 واحد افزایش داشته است.
این مسئول گفت: اقامت در واحدهای اقامتی نیز رو به افزایش است، در شش ماهه نخست سال گذشته 9 هزارو 87 نفر اقامت داشتند و در شش ماهه نخست سال جاری 12 هزار نفر اقامت در واحدهای بوم گردی ثبت شده است.
وی افزود: بیشترین واحد بوم گردی در شهرستان تکاب است و در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت،  اشنویه، خوی، ماکو و همچنین ارومیه نیز واحدهای بوم گردی فعال وجود دارد.
جباری اظهار کرد: در کنار سایر واحدهای اقامتی با توجه به گرایش و تمایل گردشگر و بازدید کننده و حضور در طبعیت و همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استقبال مسافران و گردشگران از واحدهای بوم گردی قابل توجه است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 24 واحد بوم گردی فعال در استان وجود دارد و 15 واحد نیز به شکل پراکنده و بدون مجوز فعالیت می‌کنند که در تلاش هستیم که برای این واحدهای اقامتی نیز مجوز صادر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در راستای استقبال و افزایش واحدهای بوم گردی در سطح استان، دوره آموزشی با همکاری دفتر امور روستایی استانداری ویژه دهیاران روستاها برنامه ریزی شده که 220 نفر از دهیاران که در مناطق مستعد سطح استان هستند با میراث فرهنگی و گردشگری آشنا شوند و با نقش طبیعت و بوم گردی در ایجاد اشتغال شناخت پیدا کنند تا از این روش تشویق به ایجاد واحدهای بوم گردی نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید