21:01|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1398 - 12:10
کد خبر: 13234
باریش گزارش می‌دهد:

دست جوانان از تهیه جهیزیه کوتاه شد

تشدید شرایط بد اقتصادی، افزایش هزینه‌ها و در قبال آن کمبود درآمد، باعث شده تا دست جوانان از خرید و تهیه جهیزیه کوتاه شود و این امر به معضل بسیار بزرگی در زندگی آنان تبدیل شود.
دست جوانان از تهیه جهیزیه کوتاه شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، شرایط نابسامان اقتصادی باعث شده تا دست جوانان از خرید و تهیه جهیزیه کوتاه شود و این امر به معضل بسیار بزرگی در زندگی آنان تبدیل شود.
افزایش نامتعارف قیمت لوازم خانگی و در برابر آن توان کم خرید مردم به دغدغه‌های جوانان در زندگی افزوده به طوری که جوانان دیگر نمی‌توانند با شرایط ایده آل ازدواج و اقدام به تشکیل خانواده نمایند.
در شرایط فعلی خرید و تهیه اقلام اساسی و لوازم خانگی تنها به دست یک خانواده بسیار سخت است و شرایط بد اقتصادی برای جوانان به یک کابوس سخت تبدیل شده است.
نتوانستم نیاز مالی فرزندم در تهیه جهیزیه را بر طرف کنم
محمدحسین مرد میانسالی است که به تازدگی صاحب داماد شده و دختر خود را راهی خانه بخت کرده است. این مرد میانسال می‌گوید: شرایط نابسامان اقتصادی باعث شده تا نتوانم همه اقلام اساسی را برای جهیزیه دخترم تهیه کنم.
وی گفت: متاسفانه در جامعه کنونی انتظار جوانان از والدین بسیار زیاد شده و شرایط مالی اجازه نمی‌دهد تا والدین بتوانند به تمامی نیازهای مالی فرزندان خود پاسخ بگویند.
تهیه جهیزیه بسیار سخت شده است
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: گرانی بیش از حد لوازم خانگی باعث شده تا نتوانم آن طور که باید و شاید جهیزیه دخترم را تهیه کنم.
وی افزود: نوسانات قیمت لوازم خانگی وضعیت بازار را بر هم زده و مردم از این همه گرانی و شرایط بد اقتصادی کلافه شدند.
مردم به تهیه جهیزیه دست دوم روی آوردند 
حمید یک جوان 33ساله است و در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز در مورد گرانی بیش از حد لوازم خانگی و در پی آن توان کم تهیه جهیزیه گفت: تشدید شرایط اقتصادی باعث شده تا قیمت لوازم خانگی چند برابر افزایش یابد.
این شهروند ارومیه‌ای ادامه داد: مردم از افزایش قیمت‌های بی رویه معترض هستند و توان خرید ندارند و این امر باعث شده اقدامی جهت خرید لوازم خانگی نداشته باشند و در برخی از موارد به ناچار این لوازم را تهیه می‌کنند.
علیرضا گفت: متاسفانه در خانواده‌هایی که از توانایی مالی رنج می‌برند در تهیه جهیزیه نو برای فرزندان خود عاجز ماندند و به ناچار اقدام به تهیه لوازم دست دوم می‌نمایند.
دوری از چشم و هم‌چشمی و تجملات در تهیه وسایل منزل
سودابه یک زن میانسال است که دو دختر دم‌بخت دارد او می‌گوید: یکی از مشکلات بزرگ در بین خانواده‌ها چشم و هم‌چشمی و تجملات بیش از حد است.
وی می‌گوید: هر خانواده‌ای باید با توجه به توان مالی خود اقدام به تهیه جهزیه نماید و از تجمل‌گرایی فاصله بگیرد.
افزایش قیمت مسکن و اجازه مسکن، افزایش قیمت وسایل خانگی نبود شغل مناسب از دغدغه‌های مهم جوانان در جامعه فعلی به شمار می‌رود.
در امر ازدواج تهیه جهیزیه یکی از نیازهای مهم و ضروری جوانان است که باید برای آغاز زندگی مشترک مهیا شود. متاسفانه بسیاری از جوانان به دلیل عدم توانایی مالی از امر مقدس ازدواج سر باز می‌زنند و نمی‌توانند از پس مخارج بسیار بالا و تهیه جهیزیه برآیند.
از سوی دیگر نیز نباید در آغاز زندگی مشترک به تجمل گرایی و هزینه‌های بی رویه رو آورد و در قبال عدم توانایی مالی از هزینه‌های زیادی را صرف تهیه جهیزیه کند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید