19:40|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1398 - 09:33
کد خبر: 13229
باریش گزارش می‌دهد:

پل‌های عابر پیاده ارومیه نیازمند اصلاح و افزایش

احداث پل‌های عابر پباده در نقاط مختلف شهر ارومیه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و تا حد زیادی از بروز تصادفات ناگوار جلوگیری می‌کند و افزایش و بازبینی این پل‌ها باید بیش از پیش مورد توجه متولیان قرار بگیرد.
پل‌های عابر پیاده ارومیه نیازمند اصلاح و افزایش

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پل‌های عابر پیاده با هدف تردد آسان مردم در عبور و مرور از عرض خیابان در نقاط حساس و پرتردد شهر احداث می‌شود.
یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که باید در احداث پل‌های عابرین پیاده مورد توجه قرار بگیرد برخورداری از ایمنی کامل آن  است چرا که این پل‌ها در مکان‌های تندرو و پرخطر شهر احداث می‌شود و باید از ایمنی قابل قبولی برخودار باشد. 
در شهر ارومیه نیز در چند سال اخیر پل‌های متعددی در مناطق مختلف احداث شده است اما کمبود ایمنی و همچنین نبود امکانات مناسب برای استفاده سالمندان باعث شده تا شهروندان مطالبه حل این مشکل را داشته باشند.
یکی دیگر از عناصر مهم در پل‌های عابر پیاده دسترسی به آنها است و باید در محل‌هایی نصب شود که به محل عبور عابر پیاده نزدیک باشد و سهولت دسترسی را برای آنان فراهم کند.
لزوم نصب پله برقی در پل‌های عابر پیاده
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت ‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده در سطح شهر ارومیه گفت: برخی پل‌هایی عابر پیاده‌ای که در شهر ارومیه احداث شده است ایمنی کافی را ندارند.
وی افزود: نبود پله‌برقی در پل‌های عابر پیاده باعث شده تا شهروندان سالمند نتوانند از آن استفاده کنند و بالا رفتن از پله‌های پل‌های عابر پیاده برای آنان بسیار سخت می‌شود.
عدم احداث پل عابر پیاده در برخی از خیابان‌های ارومیه
رضا یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی از نبود پل عابر پیاده در خیابان عطایی ارومیه اظهار گلایه‌مندی کرد و افزود: خیابان عطایی یکی از خیابان‌های پرتردد در شهر ارومیه است و روزانه هزاران نفر از عرض این خیابان عبور می‌کنند و متاسفانه به دلیل نبود پل عابر پیاده و تردد مردم از عرض خیابان تردد بسیار خطرناک شده است.
این مخاطب ادامه داد: اگر تصادفی در این مکان صورت بگیرد چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد کلانشهر ارومیه پتانسیل توسعه و رشد در فضاهای شهری را دارا است که در صورت اهتمام ویژه متولیان این شکوفایی در نقاط مختلف شهر به چشم خواهد خورد.
طراحی‌های مدرن برای پل‌های عابر پیاده جلوه زیبایی به شهر می‌دهد
محسن یک جوان ارومیه‌ای است که در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: نصب پل‌های عابرپیاده با طرح و نقشه‌های متفاوت و متنوع جلوه زیبابی به شهر می‌بخشد و اگر این پل‌ها از ایمنی و امکانات رفاهی مناسب نیز برخوردار باشند مردم نیز برای استفاده از آن ترغیب می‌شود.
وی افزود: در شرایط کنونی و باتوجه به اینکه شهرهای مختلف در حال توسعه هستند در ارومیه نیز باید در توسعه فضاهای شهری قدم‌های مثبت در راستای رفاه بیش از پیش مردم برداشته شود.
شهر ارومیه به عنوان کلانشهر معرفی شده و یکی از پرترافیک‌ترین شهرهای کشور است و روزانه حجم زیادی از خودرو در خیابان‌های این شهر تردد می‌کند.
در این میان احداث پل‌های عابر پیاده نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز حوادث ناگوار دارد و می‌تواند با ایمنی و امکانات مناسب رضایت خاطر شهروندان را جلب نماید.
با توجه به دریافت پیام‌های مخاطبان باریش نیوز از وضعیت نامناسب برخی از پل‌های عابرین پیاده و همچنین عدم ایمنی، عدم امکانات و نبود پل عابرپیاده در برخی از خیابان‌های پرتردد و خطرناک شهر ارومیه، لزوم توجه متولیان باید به این مشکل افزایش یابد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید