12:18|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1398 - 09:12
کد خبر: 13228
سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

تغییر کاربری اراضی دانشگاه ارومیه به پارک علم و فناوری

17 هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه به کاربری پارک علم و فناوری ارومیه برای تصویب طرح‌های عمرانی تغییر کرده است.
تغییر کاربری اراضی دانشگاه ارومیه به پارک علم و فناوری

علی محمد نیکبخت، سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با وظایف این سازمان اظهار کرد: در ماه‌های اخیر طبق وظایف اقداماتی را انجام دادیم از جمله مهمترین این اقدامات بحث فضا سرزمینی و زمین پارک علم و فناوری است.

وی ادامه داد: با حضور وزیر و با توجه به تفاهم امضا شده با دانشگاه ارومیه در شهریور 98، 17 هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه به کاربری پارک علم و فناوری ارومیه تغییر کرده است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پس از انتقال اراضی دانشگاه به ما شروع به تصویب طرح جامع عمرانی کردیم گفت: با توجه به ساختمان‌های احداث شده در این اراضی حدود ۱۰ هزار مترمربع را در اختیار شرکت‌های مستقر در پارک قرار دادیم.

نیکبخت در ادامه افزود: برخی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز پارک علم و فناوری قرار است که پلاک بندی شده و در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از انجام این طرح، بزرگ شدن شرکت‌ها و حمایت از آن‌ها در جهت تکمیل شدن ایده و شرکت است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به مراحل پرورش ایده‌ها بیان کرد: ابتدا یک فناور با ایده نواورانه و با هدف کسب و کار مبتنی به دانش و نوآوری وارد پارک علم و فن آوری می‌شود سپس در مرحله پیش روی رشد پذیرش شده و شرکت خود را گسترش می‌دهد و با چتر حمایتی پارک که روی آن شرکت است  به مرحله رشد می‌رسد.

نیکبخت افزود: در هر مرحله پارک علم و فناوری با توجه به سیاست‌های خود بعضی چترها و یارانه‌های حمایتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و پس از گذشت 3 سال که شرکت به مرحله بلوغ رسید متعلق به پارک شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: هر شرکتی پس از طی این پروسه و ورود به زیر مجموعه پارک به‌صورت ناخودآگاه نیازمند فضا، کارگاه و زیر ساخت‌های مورد نیاز خود است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به اینکه وجود فضا بحث مهم و گلوگاهی برای پارک است عنوان کرد: با تصویب طرح جامع عمرانی ویژه دانشگاه ارومیه و با کمک‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری این مشکل حل شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید