05:32|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 - 11:06
کد خبر: 13221
معاون توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

افتتاح پروژه‌های فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در دهه فجر

در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهر‌مند هستند.
افتتاح پروژه‌های فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در دهه فجر

صادق عبدلزاد، معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: این تعداد جمعیت روستایی در سه روستای سیلاب سلماس، گوگ تپه مهاباد و قولنجی ارومیه از مزایای شبکه‌های جمع آوری فاضلاب برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای چوپلو شهرستان تکاب نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند، افزود: این پروژه در دهه فجر سال جاری افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، تعداد جمعیت روستایی برخوردار از سامانه‌های جمع آوری فاضلاب در روستاهای استان به 18 هزار و 442 نفر افزایش می‌یابد.

عبدلزاد با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در سطح روستاها اظهار کرد: برای این منظور، عملیات اجرایی چهار پروژه دیگر نیز در سطح روستاهای استان آغاز شده است.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای وار شهرستان خوی، یولاگلدی شوط، ریحان آباد ارومیه و داشبند بوکان است که در مرحله اجرایی قرار دارند.

عبدلزاد با بیان اینکه این پروژه‌ها از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند، افزود: با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شش هزار و 135 خانوار با 21 هزار و 655 نفر جمعیت از مزایای آنها برخوردا می‌شوند..

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه‌ها را 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی عنوان کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید