12:46|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 - 10:37
کد خبر: 13220
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

سهمیه نفت سفید از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود

در حال حاضر 100 هزار خانوار در مرکز و شهرهای شمال آذربایجان‌غربی خانوار نفت سفید سوز هستند و سهمیه نفت سفید امسال نیز از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.
سهمیه نفت سفید از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود

احمد مجرد، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد توزیع نفت سفید در بین خانوارهایی که فاقد گاز طبیعی هستند اظهار کرد: از سال گذشته توزیع نفت سفید به صورت الکترونیکی از طریق کارت بانکی انجام می‌شود و سهمیه نفت سفید از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.
وی افزود: سهمیه نفت سفید سالانه در چهار نوبت بین خانوارها توزیع می‌شود همچنین سهمیه بر اساس تعداد خانوارها می‌باشد، سهمیه نفت سفید برای یک و دو نفر در سال هزارو 600 لیتر است، برای سه و چهار نفره 2هزارو 100 لیتر، پنج و شش نفره 2 هزارو 600 لیتر و برای خانوارهای هفت نفر بالا 2 هزارو 800 لیتر است که در 4 مرحله سالانه این سهمیه شارژ می‌شود.
وی گفت: مرحله اول توزیع نفت سفید در فصل بهار 400 لیتر است که اعتبار آن تا پایان شهریور می‌باشد و این در راستای تهیه آب گرم بهداشتی توزیع‌ می‌شود همچنین در مرحله دوم که در فصل تابستان می‌باشد 400 لیتر دیگر نیز توزیع می‌شود که این نیز تا پایان شهریور اعتبار دارد.
مجرد در ادامه عنوان کرد: باقی مانده سهمیه‌ای که برای هر خانوار شارژ شده است، خانوارهای یک و دو نفر 400 لیتر دریافت می‌کنند، سه و چهار نفره 600 لیتر، پنج و شش نفره 800 لیتر، هفت نفر به بالا هزار لیتر نفت سفید دریافت می‌کنند این سهمیه معتبر خانوارها است که فصل چهارم نیز از ابتدای دی ماه شارژ می‌شود.
این مسئول افزود: قیمت نفت سفید در درب فروشندگی 1500 ریال است که هزینه حمل در درب منزل نیز دریافت می‌شود که این هزینه شهر به شهر متفاوت است.
مجرد افزود: در حال حاضر 100 هزار خانوار در مرکز و شهرهای شمال آذربایجان‌غربی خانوار نفت سفید سوز هستند.
وی ادامه داد: علیرغم توسعه گازرسانی، میزان توزیع نفت سفید در مقایسه با سال گذشته علیرغم توسعه گازرسانی، 14 درصد افزایش داشته که این در راستای رفاه حال خانوارها صورت گرفته است.
وی در ادامه به مشکلات برخی از خانوارها در راستای گازرسانی اشاره و اظهار کرد: برخی از خانوارها به ویژه در مناطق روستایی خارج از محدوده طرح هادی قرار گرفته و فاقد المک گاز بودند که شرکت گاز نیز نمی‌توانست به این خانوارها گازرسانی انجام دهد.
این مسئول افزود: این امر به دلیل آن است که شرکت گاز طبق مصوبه کشوری موظف است که اقدام به گازرسانی در منازل داخل محدوده طرح هادی کند و همچنین براساس این مصوبه شرکت نفت نیز اجازه توزیع نفت به این خانوارها نداشت که بعد از پیگیری و دریافت مصوبه به خانوارهایی که در داخل طرح هادی نبودند مقرر شده است نفت توزیع شود.
مجرد گفت: مشکل این خانوارها در اواسط مهرماه سال جاری برطرف شد و این خانوارها می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش سهمیه نفت خود را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: برخی دیگر از خانوارها هستند که در داخل محدوده منطقه گازرسانی هستند و المک گاز نیز برای آن‌ها نصب شده است اما به هر علتی نتوانستند گازرسانی انجام دهند که به صورت استثناء سهمیه نفت این خانوارها در نیمه دوم سال جاری توزیع می‌شود و از اول مهرماه سهمیه این خانوارها قابل دریافت است.
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی افزود: توصیه شرکت نفت به این خانوارها این است که مشکلات خود را رفع و اقدام به گاز کشی منازل خود نمایند چراکه این آخرین فرصت توزیع سهمیه نفت برای این خانوارها است.‌‎ 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید