22:38|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1398 - 13:02
کد خبر: 13211
یادداشت:

گردشگری فصلی در آذربایجان‌غربی به کما رفته است

آذربایجان غربی با اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای گردشگری فصلی دارد، اما نبود امکانات در مکان‌های توریستی که در فصول مختلف می‌تواند پیذاری گردشگر باشد، همواره باعث فراری شدن توریست از این استان شده است.
جای خالی توریست‌های فصلی در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، توسعه گردشگری در منطقه‌ای که به لحاظ شرایط آب و هوایی مکان مناسبی برای مسافرت توریست‌های داخلی و خارجی است بسیار اهمیت دارد.
آذربایجان‌غربی همه ساله در فصل تابستان پذیرای مهمانان و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و جهان است که برای بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی به این منطقه سفر می‌کنند.
ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری برای استقبال و پذیرای مسافران باید به نحوی صورت گیرد که رضایت گردشگران و مسافران جلب شود.
اما چیزی که در این میان وجود دارد کمبود زمینه برای استقبال از توریست‌های فصلی در منطقه آذربایجان‌غربی است.
آذربایجان‌غربی پتانسیل بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف گردشگری و توریستی دارد که باید اهتمام ویژه به این امر بیش از پیش صورت گیرد که در صورت این شاهد رونق گردشگری در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.
به گفته مسئولان متولی در امر گردشگری در حال حاضر وضعیت گردشگری در آذربایجان‌غربی رو به بهبود است اما باز هم جای کار دارد تا ارومیه و آذربایجان‌غربی به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.
دریاچه ارومیه یکی از ظرفیت‌های بالقوه در بخش گردشگری آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه به شمار می‌رود که اگر امکانات مناسب تفریحی و رفاهی در این منطقه ایجاد شود تا حد زیادی آمار گردشگران افزایش می‌یابد.
همچنین در سایر مناطق مختلف آذربایجان‌غربی نیز مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد که در فصل تابستان پذیرای مسافران و گردشگران است اما سوال اینجاست که چرا در منطقه‌ آذربایجان‌غربی زمینه‌ای برای استقبال از توریست‌های فصلی وجود ندارد یا به ندرت اتفاق میوفتد.
اغلب مسافرانی که برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آذربایجان‌غربی به این استان سفر می‌کنند در فصل تابستان صورت می‌گیرد که این امر باید گسترش یابد و در تمامی طول سال زمینه برای استقبال از گردشگران فراهم شود.
پتانسیل‌های بسیار قابل توجه گردشگری در آذربایجان‌غربی فرصت مناسبی برای درآمدزایی و اشتغال به وجود آورده است و لزوم توجه آن در شرایط فعلی اهمیت دارد.
اگر از شرایط موجود گردشگری در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود رشد و شکوفایی در صنعت گردشگری بیش از گذشته نمایان می‌شود و در مسیر آن افزایش توریست در فصول مختلف سال نیز مهیا خواهد شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید