05:26|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1398 - 11:28
کد خبر: 13209
مدیرعامل سازمان هلال احمر آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

مسافران برای سفر، از شرایط آب و هوا اطلاع یابند

با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال مسافران باید قبل از تردد در جاده‌ها بررسی وضعیت هواشناسی مسیر مدنظر را در نظر بگیرند و در صورت مساعد بودن اوضاع جوی هوا اقدام به سفر نمایند تا مشکلی به وجود نیاید.
مسافران برای سفر، از شرایط آب و هوا اطلاع یابند

سعید رهبر سوره، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در مورد تمهیدات هلال احمر در فصل سرد سال اظهار کرد: سازمان هلال احمر همانند سایر ارگان‌های دیگر در فصول سرد سال تمهیداتی را برای جلوگیری از بروز حوادث مختلف در نظر گرفته که برنامه‌ریزی برای تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات و تهیه اقلام و تجهیزات امدادی و جیره خشک اضطراری در فصل سرد سال انجام می‌شود.
رهبر با اشاره به برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح ملی امداد و نجات در زمستان 98 گفت: سازمان هلال احمر آذربایجان‌غربی 17 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت دارد همچنین 2 پایگاه امداد و نجات موقت و 2 پایگاه امداد و نجات ثابت کوهستانی را نیز دارا است. 
وی در ادامه اظهار کرد: یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه واکنش سریع دارد که در کنار 1860 دستگاه به روز آمبولانس و 93 فروند به روز بالگرد در زمان‌ حوادث آماده خدمات‌رسانی به منطاق مختلف استان هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه 10 هزارو 230 نفر از عوامل امدادی آماده ارائه خدمات هستند گفت: انجام مانورهای عملکردی و تخصصی برای افزایش توان نیروهای عملیاتی و آمادگی برای حوادث زمستانی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در راستای اسکان به مسافران جاده‌ای در راهدارخانه‌ها و مساجد نیز با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.
رهبر در ادامه به چند توصیه ایمنی نیز اشاره و تصریح کرد: مسافران قبل از سفر وسایل گرمایشی و سیستم برقی خودروی خود را بازبینی کنند.
وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت هواشناسی مسیر مدنظر برای تردد ضروری است و مسافران در صورت مساعد بودن اوضاع جوی هوا اقدام به سفر نمایند.
مدیرعامل سازمان هلال احمر آذربایجان‌غربی در پایان افزود: مسافران می‌توانند در صورت بروز حادثه و اطلاع رسانی سریع با شماره تماس‌های 112 _ 115 _ و 110 تماس حاصل نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید