13:52|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1398 - 13:02
کد خبر: 13199
به بهانه روز نوجوان:

نشاط اجتماعی شرط پویایی در دوران نوجوانی

نوجوانی یکی از دوران حساس هر فردی است که باید نیازهای این قشر از جامعه با اهتمام خانواده‌ و متولیان اجتماعی برطرف شود که یکی از این مؤلفه‌ها در دوران نوجوانی برخورداری از نشاط اجتماعی است.
نشاط اجتماعی شرط پویایی در دوران نوجوانی

سرویس فرهنگی باریش نیوز، هشتم آبان ماه سال 1359 بود که محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی در جنگ با دشمنی که نیت شوم دست‌اندازی به خاک کشور را در سر می‌پروراند، به شهادت رسید تا بهانه‌ای شود که این روز در تقویم ملی به عنوان روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شود.
نوجوانی مرحله‌ای از زندگی است که فرد از دوران کودکی وارد مرحله‌ای از زندگی می‌شود که می‌تواند برخی از امور زندگی خود را به صورت مستقل انجام هد، در این برهنه از زندگی فرد به دنبال استقلال و کشف جایگاه اجتماعی در خانواده و جامعه است.
اهمیت به کارگیری اصول تربیتی در این مرحله بسیار زیاد است و والدین باید توجه بیشتری در سنین نوجوانی فرزندان خود داشته باشند.
والدین باید در سنین نوجوانی فرزندان خود رابطه‌ای صمیمی و دوستانه برقرار کنند تا نوجوانان کمبود محبت و عاطفه نداشته باشند و زمینه‌ای برای خرج این محبت در بیرون از محفل خانواده نداشته باشند.
واکنش و رفتارهای والدین تا حد زیادی در مسیر هدایت نوجوانان تأثیر دارد و می‌تواند راه و روش اصولی برای ادامه مسیر نوجوانان  و رسیدن به اهداف و برخورداری از زندگی بهتر داشته باشد.
این روزها نوجوانان همانند سایر قشرهای جامعه، با مشکلات و درگیر‌ی‌های زیادی مواجه هستند و با توجه به اینکه در برهه سنی حساسی قرار گرفتند باید زمینه مناسبی برای رشد و شکوفایی آنان در نظر گرفته شود.
متاسفانه در آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه فعالیت‌های قابل توجهی برای قشر نوجوانان صورت نمی‌گیرد و جای خالی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه بیشتر احساس می‌شود. 
نوجوانان از گروه سنی حساس‌تری  برخوردار هستند و باید در تربیت و آموزش این قشر از جامعه اهتمام ویژه صورت گیرد تا در سنین بزرگسالی مشکلی در خانواده و جامعه به وجود نیاید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید